طیف وسیعی از ابزارهای تشخیصی روی وسیله نقلیه وجود دارد که به تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم های مختلف کمک می کند. مهم است که این ابزارها در شرایط خوبی قرار بگیرند تا بتوانند در مورد ماشین شما قرائت و اطلاعات دقیق داشته باشند.

این شامل اسیلوسکوپ خودرو است که ابزاری ضروری برای عیب یابی تعدادی از قطعات الکترونیکی زیر کاپوت است. این یک دستگاه تست الکترونیکی است که به نمایش ولتاژهای مختلف و آزمایش اجزای الکتریکی مختلف کمک می کند.

اسیلوسکوپ اتومبیل چیست؟

اسیلوسکوپ اغلب توسط تکنسین های اتومبیل هنگام انجام تشخیص در وسایل نقلیه استفاده می شود. اگر می خواهید در مورد آن و نحوه کار آن اطلاعات بیشتری کسب کنید ، به خواندن ادامه دهید.

از اسیلوسکوپ اتومبیل استفاده می کند

اسیلوسکوپ ها ابزار آزمایش الکترونیکی هستند که ولتاژهای مختلف سیگنال را نمایش می دهند. اسیلوسکوپ خودرو فقط در این واقعیت تفاوت دارد که دارای ویژگی های اضافی دیگری است که برای کمک به آزمایش و تشخیص مشکلات وسایل نقلیه استفاده می شود.


اسیلوسکوپ خودرو برای اولین بار در دهه 1970 معرفی شد و در آن زمان برای تجزیه و تحلیل سیستم اشتعال استفاده شد. از آن زمان ، این ابزار تبدیل به ابزاری مهم در هر کارگاهی شده است که برای عیب یابی سنسورها و دینامها ، انجام آزمایش فشار و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

با افزوده شدن جدید به وسایل نقلیه هر ساله و پیچیدگی سیستم های آنها در حال رشد ، اسیلوسکوپ های خودرو بیشتر و بیشتر ضروری می شوند. این امر باعث می شود که ابزار اندازه گیری قدیمی از اهمیت کمتری برخوردار باشند.

چگونه اسیلوسکوپ اتومبیل کار می کند

اسیلوسکوپ خودرو برای نمایش ولتاژهای مختلف سیگنال روی نمودار کار می کند. هنگامی که قطعات یا سیستم های الکتریکی در خودرو آزمایش می شوند ، سیگنال های الکترونیکی تولید می شوند. موارد مختلف مانند طول موج ، فرکانس و دامنه نشان داده شده است.


نرم افزار تشخیصی این خوانش ها را به شکل موج تبدیل می کند - که نشان می دهد چگونه سطح ولتاژ در طی یک دوره زمانی تغییر می کند. یک اسیلوسکوپ قصد دارد این سیگنالهای الکتریکی را در نمودارها ضبط کند تا به کاربران امکان اندازه گیری و دیدن آنچه در سیستم خاص اتفاق می افتد را می دهد.

بسیاری از اسیلوسکوپ های اتومبیل دارای نرم افزار یا کتابچه راهنمای کاربر هستند که شامل نحوه انجام طیف وسیعی از آزمایشات مختلف است. هنگامی که اسیلوسکوپ به سنسور خاص متصل شد و در حال اجرا بود ، یک شکل موج روی صفحه نمایش می دهد. با این کار کاربر می تواند آنچه را که گرفته شده تجزیه و تحلیل کند.

مزایای استفاده از اسیلوسکوپ خودرو

تشخیص اسیلوسکوپ خودرو بسیار گسترده است ، و این ابزار را به یک وسیله بسیار مفید تبدیل می کند.

در حالی که ابزار اسکن وجود دارد که می تواند برای هدایت شما به مسیر درست استفاده شود ، برای تعیین جزئیات بیشتر در مورد یک مسئله به اسیلوسکوپ نیاز است.

از مزایای استفاده از اسیلوسکوپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تشخیص خطا با شارژ یا راه اندازی

شناخت مسائل مکانیکی (تسمه تایم لغزش ، آزمایش فشرده سازی)

آزمایش اجزای منفرد قبل از تعویض

اسیلوسکوپ های اتومبیل به حذف حدس و گمان کمک می کنند و می توانند تشخیص سریعتر و کارآمدتری را در مورد آنچه در زیر کاپوت اتفاق می افتد به ارمغان آورند.


مشخصات مختلف

چندین ویژگی اصلی در اسیلوسکوپ خودرو وجود دارد. این شامل:

رابط کاربری: رابط اسیلوسکوپ امکان ویرایش و افزودن ورودی های جدید را فراهم می کند.

پروب ورودی: طیف وسیعی از پروب ورودی و لوازم جانبی برای کمک به گسترش آنچه اسیلوسکوپ می تواند اندازه گیری کند ، ارائه می شود. دامنه ورودی را می توان افزایش داد بنابراین اندازه گیری ولتاژ بالاتر را می توان انجام داد.

پهنای باند: پهنای باند بالاترین سیگنال الکتریکی را که اسیلوسکوپ می تواند نشان دهد مشخص می کند. پهنای باند باید مطابق با وظیفه ای باشد که در حال انجام است.

کانال ها: تعداد مختلفی از کانال ها می توانند در اسیلوسکوپ نمایش داده شوند - از یک تا ده. تعداد کانالهای استفاده شده بستگی به آزمایشاتی دارد که انجام می شود. ارائه یک ارزیابی سریع فقط به یک مورد نیاز دارد ، در حالی که صفحه های متعدد به شما کمک می کند تا خروجی ها و ورودی های مختلف را همزمان ببینید.

اندازه / تحرک: در مورد اسیلوسکوپ ها اشکال و اندازه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. دامنه های دستی و همچنین بزرگترهایی وجود دارد که می توانند به لپ تاپ یا رایانه متصل شوند.

اینها فقط طیف وسیعی از مشخصات است که می توانید هنگام استفاده از اسیلوسکوپ به دنبال آنها باشید. در نظر گرفتن وظیفه پیش رو بهترین راه برای تعیین بهترین نتیجه است.

به راحتی می توان گفت که اسیلوسکوپ اتومبیل ابزاری مفید است که می تواند در طیف وسیعی از تنظیمات - از فروشگاه محلی بدن تا گاراژ شما برای تشخیص در خانه استفاده شود.