ماشین های CNC وظیفه ایجاد برخی از مهمترین قطعات ساخته شده روی کره زمین را دارند. دستگاه های کنترل عددی کامپیوتر (CNC) مواد مانند فلز ، پلاستیک و چوب را به قطعات پیچیده و محصولات کامل تبدیل می کنند. اجزای ایجاد شده با استفاده از دستگاه های CNC در تجهیزات پزشکی ، تلفن های همراه ، رایانه و بسیاری از محصولات دیگری که مردم هر روز استفاده می کنند یافت می شود.

ماشین های CNC

در حین و پس از آنکه دستگاه CNC قطعه یا محصولی را ایجاد می کند ، یک بازرس کنترل کیفیت اطمینان می دهد که قطعه به مشخصات پایبند باشد. این یک کار مهم است زیرا بازرس کنترل کیفیت مسئول محصول نهایی است. یک قطعه یا م faلفه معیوب می تواند کل محصول را بی فایده یا ناامن کند.

درباره کارهایی که یک بازرس کنترل کیفیت انجام می دهد ، چگونگی تبدیل شدن به آنها ، و چشم انداز شغل برای بازرسان کنترل کیفیت ، بیشتر بدانید.

بازرس کنترل کیفیت شرح وظایف

بازرسان کنترل کیفیت محصولات نهایی ساخته شده با دستگاه های CNC را بررسی می کنند. آنها همچنین ماشین آلات و قطعات CNC را در هنگام ساخت و قبل از اینکه برای پایان کار آماده شوند ، بررسی می کنند. بعضی اوقات بازرسان کنترل کیفیت در طی مراحل کار برای صرفه جویی در وقت و اطمینان از بیرون آمدن صحیح قطعه کار می کنند ، به ویژه هنگامی که هنوز یک برنامه قطعات در حال توسعه است. هرگاه دستگاه CNC تولید کند ، بازرس مجدداً قطعه را بررسی می کند.

روند بازرسی کنترل کیفیت به طور معمول شامل مراحل زیر است:

بررسی دستگاه CNC برای بررسی ویژگی ها و تحمل های قطعه

خواندن مشخصات و نقشه های اولیه

تأیید تحملات کلیدی و ویژگیهای قطعه در طول فرآیند و نظارت بر عملیات برای اطمینان از مطابقت آنها با استانداردهای تولید و کیفیت

توصیه تنظیمات در فرآیند تولید یا مونتاژ

استفاده از کنترل فرآیند آماری برای بررسی کیفیت قطعه پس از حذف قطعه ، استفاده از میکرومتر ، خط کش ، کولیس یا سنج برای اندازه گیری محصولات

پذیرش یا رد موارد تمام شده و حذف مواد و محصولاتی که نتوانند مشخصات را برآورده کنند

گزارش داده های آزمون و بازرسی

یک بازرس کنترل صلاحیت اطمینان می دهد که قطعات و محصولات به استانداردهای تعیین شده اندازه گیری ، کیفیت ، قدرت و مقاومت پایبند هستند. در غیر این صورت ، می توانند به یک مشکل پرهزینه و خطرناک تبدیل شوند.

چگونه یک بازرس کنترل کیفیت شوید

تکمیل یک برنامه آموزش رسمی مانند برنامه فناوری ماشینکاری CNC ارائه شده در انستیتوی فنی NASCAR می تواند مهارت های خوبی برای ایجاد مهارت های لازم در اختیار شما قرار دهد اگر می خواهید یک بازرس کنترل کیفیت شوید. 1 در طول برنامه 36 هفته ای ، می توانید نحوه کار با ماشین های CNC را یاد بگیرید و اطمینان حاصل کنید که قطعات برای اصلاح مشخصات ایجاد شده اند.

بازرسان کنترل کیفیت دستگاه CNC نیاز به تجربه استفاده از رایانه برای کار با فناوری ساخت به کمک رایانه (CAM) دارند و باید بدانند که چگونه از ابزارهای CNC و دستگاه های اندازه گیری رایانه ای استفاده کنند.


بازرسان کنترل کیفیت CNC باید قدرت بدنی و استقامت داشته باشند ، زیرا آنها روی پای خود با ماشین آلات کار می کنند. آنها همچنین باید مهارت های فنی ، مهارت های مکانیکی ، مهارت های ریاضی و مهارت داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که محصولات با موفقیت تکمیل می شوند.

به طور معمول برای موقعیت های بازرس کنترل کیفیت ، مجوزها لازم نیستند ، اما آموزش رسمی مانند برنامه فناوری ماشینکاری CNC UTI و گواهینامه ها می تواند به برجسته شدن نامزدها کمک کند. انجمن كیفیت آمریكا دارای یك نام تجاری بازرس کیفیت ، به علاوه گواهینامه های مختلف شش سیگما است که می تواند ارزش کارفرمایان را فراهم کند. همچنین برنامه های خاص صنعت مانند سیستم صدور گواهینامه مهارت از موسسه تولیدی وجود دارد که برای کمک به آموزش بازرسان کنترل کیفیت در دسترس هستند.

چشم انداز شغلی برای بازرسان کنترل کیفیت

بسیاری از بازرسان کنترل کیفیت کار خود را با ماشینکاری CNC آغاز کردند ، رشته ای با پتانسیل درآمد بالا. طبق اداره آمار کار ایالات متحده ، متوسط حقوق و دستمزد سالانه اپراتورهای ابزار کنترل عددی رایانه در ماه مه 2019 41200 دلار بود. بخاطر داشته باشید که حقوق به عوامل مختلفی از جمله کارفرما ، تقاضا و هزینه زندگی در منطقه بستگی دارد.

تنظیماتی که بازرسان کنترل کیفیت می توانند در آنها کار کنند شامل موارد زیر است:

عمده فروشان تاجر کالاهای با دوام

هرجا قطعات و کالاها تولید می شوند ، قبل از فروش یا توزیع آنها باید بازرسی کنترل کیفیت انجام شود.


وارد مسیر شغلی شوید

بازرسان کنترل کیفیت CNC نقش بسیار مهمی در اطمینان از تناسب قطعات و محصولات با مشخصات دارند. اینها قطعاتی است که در دستگاههایی است که افراد برای حمل و نقل از آنها استفاده می کنند ، در وسایلی است که بیمارستانها و محصولات نجات دهنده را تأمین می کند و در دستگاههایی است که افراد برای کار و ارتباط به آنها اعتماد می کنند. بازرسان کنترل کیفیت می توانند نقش عمده ای در تولید اقلام اساسی داشته باشند.

بازرس کنترل کیفیت برای شما جذاب به نظر می رسد ، آموزش ماشینکاری CNC در انستیتوی فنی جهانی (UTI) می تواند به شما در پیشرفت حرفه شما کمک کند. برای درخواست اطلاعات به وب سایت ما سر بزنید یا با ما 1-800-834-7308 تماس بگیرید.