فورد پوما و رنو کپتور - مقایسه رقبا

به نظر می رسد هر هفته یک SUV کوچک جدیدی فاش می شود ، که اگر در تصمیم گیری در مورد صحیح یک خرید تلاش می کنید ، ممکن است کار را دشوار کند. راهنمای ما برای بهترین SUV های کوچک یک مکان عالی برای شروع است اما در اینجا ما دو SUV کوچک مورد علاقه خود را مقایسه کرده ایم تا ببینیم بهترین کدام است.

Ford Puma: old vs new


فورد پوما در اواخر دهه 1990 یک کوپه دوست داشتنی بود اما اکنون این نام با پیشنهاد SUV سایز متوسط فورد بازگشته است. علاقه مندان علاقه زیادی به نام استفاده شده برای SUV نداشتند اما منطقی است. همانند پوما اصلی ، مدل جدید نیز به شدت مبتنی بر Ford Fiesta است و رانندگی آن نیز خوب است و از برخی زوایا مشخص است که سبک طراحی شده گرد از مدل اصلی الهام گرفته است. همچنین صندلی های عقب قابل استفاده ، صندوق عقب بزرگ و بسیاری از ویژگی های استاندارد نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

رنو کپتور برای نسل دوم بازگشت. ما تلاش کردیم مدل اول را توصیه کنیم اما این بار Captur در بسیاری از زمینه ها بهبود یافته و ارزش آن نیز بسیار خوب است. این محصول زیر بنای خود را با رنو کلیو به اشتراک می گذارد و حتی به عنوان یک مدل پلاگین هیبریدی نیز در دسترس است - اولین SUV کوچک با فناوری. اما آیا اتومبیلی است که باید انتخاب کنید؟ در مورد حکم ما بخوانید

طراحی ظاهر


ما انکار نمی کنیم که Ford Puma می تواند در عکس ها کمی قورباغه به نظر برسد اما در فلز به نظر می رسد ، به خصوص اگر مدل ST-Line را با کیت بدنه آن انتخاب کنید. این طراحی بسیار مدرن تر از فورد EcoSport با اندازه مشابه است و با جدیدترین Ford Focus سازگار است.


رنو در حال حاضر چند اتومبیل واقعاً شیک تولید می کند و این همان چیزی است که خریداران در مورد Captur قبلی دوست داشتند. در نتیجه ، شباهت هایی بین دو مدل Captur وجود دارد ، اگرچه مدل جدید با خوشه های نور LED C در هر انتها هوشمندتر شده است. با داشتن چهار رنگ سقف متضاد ، این بدان معناست که تقریباً 30 گزینه مختلف پالت رنگ در دسترس است که فضای شخصی سازی بسیار بیشتری نسبت به Puma فراهم می کند.

داخلی

فضای داخلی فورد پوما

اگر از Fiestaیا Clio در حال ارتقا هستید ، بلافاصله با صفحه نمایش و کنترل آشنا خواهید شد زیرا بیشتر آنها به ترتیب به Puma و Captur منتقل می شوند. این بدان معناست که خریداران فورد به صورت استاندارد از یک صفحه لمسی هشت اینچی در بالای داشبورد استفاده می کنند ، در حالی که همه چیز در کنار هم قرار گرفته است. هرچند که قطعات پلاستیکی تیره و چرمی در همه جا ندارید - که با توجه به شیک بودن فضای بیرونی ، کمی تعجب آور است.


فضای داخلی رنو کپتور

کیفیت مواد یک جهش بزرگ در Captur داشته است. اسلبهای بزرگ پلاستیک سخت در مدل قدیمی عمدتا با پانل های لمسی نرم جایگزین شده اند و در این مدت اصلاً احساس شلختگی نمی کند. ما خوشحالیم که یک صفحه نمایش لمسی به صورت استاندارد نصب شده است (Clios با مشخصات پایه یک واحد رادیویی اساسی را به خود اختصاص می دهد) و صفحه به روز شده ای که در مدل های S Edition دریافت می کنید حتی بزرگتر و بهتر است. شماره گیری دیجیتال اختیاری است و گرچه در اکثر مدل های Puma استاندارد است ، هزینه Puma بیشتر است.



قیمت ها و مشخصات

در زمان نوشتن این مقاله ، برای رانندگی با یک Captur سطح ابتدایی و 22000 پوند برای ارزان ترین Puma ، باید کمی بیش از 19000 پوند بپردازید. با این حال ، لازم به ذکر است که دامنه Puma با Titanium آغاز می شود - تزئینی میان رده در مدل های Fiesta و Focus - و قیمتی مشابه رنو Captur Iconic میان رده است. رنو تمایل دارد معاملات مالی جذاب PCP را ارائه دهد و ممکن است در پایان Captur Iconic حدود 30 پوند در ماه ارزان تر از Puma Titanium با همان سپرده و تعداد پرداخت ماهانه باشد.


گزینه چرخ آلیاژ فورد پوما

تجهیزات استاندارد در هر دو مدل خوب است. هردو از ویژگی های Apple CarPlay و Android Auto ، کروز کنترل و چراغ های جلوی اتوماتیک هستند. Captur Play فاقد سیستم nav sat ، سنسورهای پارک عقب و رینگ های آلیاژی است اما دارای چراغ های جلوی LED است که فقط در Pumas با مشخصات بالا وجود دارد.

ویژگی های ایمنی در هر دو مدل خوب است ، هر دو سیستم ترمز اضطراری خودکار ، سیستم نظارت بر فشار باد تایر ، کمک به حفظ خط و دو نقطه نصب صندلی کودک ISOFIX را دارند. هر دو در تستهای تصادف Euro NCAP حداکثر امتیاز پنج ستاره را کسب کردند.

صندوق عقب رنو کپتور

در مورد عملی بودن یک SUV مبتنی بر سوپرمینی روشن است ، زیرا هر دو مدل Captur و Puma فضای بیشتری برای مسافران و صندوق عقب بیشتری نسبت به اتومبیل های مستقر در آن ارائه می دهند. با محفظه قابل شستشو MegaBox در زیر طبقه صندوق عقب ، Puma نه تنها از صندوق عقب بزرگتر از Fiesta بلکه Ford Focus نیز برخوردار است

. پوما در قسمت عقب خود جادارتر از حد انتظار است ، زیرا بیشتر بزرگسالان کاملا راحت خواهند بود.

با این وجود پوما کاملاً متناسب با قابلیت تطبیق Captur نیست. نیمکت عقب رنو می تواند تا 160 میلی متر به عقب و جلو بلغزد ، که در کلاس کراس اوورهای کوچک چندان معمول نیست. حتی اگر صندلی ها به سمت عقب رانده شوند ، فضای صندوق عقب همانقدر است که می توانید در SEAT Arona پیدا کنید ، در حالی که در بیشترین موقعیت SUV های بزرگتر در جلوتر از همه قرار دارند. اگر بزرگسالان را در عقب حمل کنید ، به صندلی های رانده شده احتیاج خواهید داشت ، زیرا صندلی های کاملاً جلو راحت نخواهند بود. شایان ذکر است که پلاگین هیبرید به دلیل موقعیت قرارگیری باتری ، صندوق عقب کمتری نسبت به مدل های بنزینی و دیزلی دارد (مانند بسیاری از PHEV ها).

مصرف سوخت و عملکرد

رانندگی فورد پوما - نمای جانبی

اینجا جایی است که این دو واقعاً با هم تفاوت دارند. پوما با داشتن موتورهای پانچ و هندلینگ عالی ، بهترین تجربه رانندگی در کلاس را ارائه می دهد. یک مدل Puma ST عملکرد گرا وجود دارد اما رانندگی همه آنها خوب است. اگر این موردی است که برای شما مهم است ، Puma باید در بالای لیست نهایی شما باشد. پوما از یک موتور بنزینی 1.0 لیتری "EcoBoost" با فناوری ترکیبی خفیف استفاده می کند و با جعبه دنده دستی می توانید تقریباً 50 مگاپیکسل انتظار داشته باشید. عملکرد نیز خوب است ، و رسیدن به سرعت 0-62 مایل در ساعت برای هر Puma 10 ثانیه یا کمتر طول می کشد.

Captur یک موتور بنزینی ‘TCe’ با قدرت 99 یا 128 اسب بخار ، به علاوه یک مدل بنزینی اتوماتیک 138 اسب بخار و حتی یک موتور دیزلی 94 اسب بخار ارائه می دهد که در اتومبیل هایی با این اندازه نادر است. رانندگی بد نیست اما موتورهای رنو نمی توانند از نظر اقتصادی یا عملکرد با فورد مطابقت داشته باشند. شما می توانید از موتورهای بنزینی دستی انتظار 47 و 44 مگاپیکسل داشته باشید ، در حالی که دیزل و بنزین ارزان تر بسیار کند هستند. با این حال ، Captur چیزی دارد که هنوز در رقبا نخواهید یافت: یک مدل پلاگین هیبریدی. هنگامی که هزینه اولیه اولیه را کاهش دادید ، Renault Captur E-Tech 30 مایل رانندگی الکتریکی بین شارژها و هزینه کار کمتر از موتورهای معمولی را ارائه می دهد. این مورد رانندگان خودروهای شرکتی قرار خواهد گرفت ، زیرا مالیات BiKیک سوم سایر Captur ها است.

پوما بهترین راننده SUV کوچک است ، بنابراین رانندگان مشتاق در فورد خوشحال خواهند بود. اما اگر در این مورد خیلی اذیت نشده اید ، Captur بسیار منطقی است. شیک ، کاربردی ، فضای داخلی جذاب و ارزان تری نسبت به چندین رقبای اصلی دارد. صرفه جویی در مصرف سوخت کمی بدتر نیز نباید مشکلی ایجاد کند ، با توجه به اینکه احتمالاً ماهانه برای Captur کمتر از Puma پرداخت خواهید کرد. ما کپتور را واقعاً دوست داریم ، به حدی که بهترین ماشین کوچک خانوادگی خود را برای سال 2021 به آن اهدا کردیم.