کراس اوور Electric Cupra Tavascan برای تولید تایید شد 

New Cupra Tavascan در سال 2024 به عنوان دومین مدل الکتریکی خالص شرکت وارد بازار می شود

مفهوم Cupra Tavascan 13

کراس اوور Cupra Tavascan با شروع فروش در سال 2024 برای تولید تأیید شده است. مدل جدید اولین بار در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2019 به صورت مفهومی به نمایش درآمد و دومین مدل تمام الکتریکی این شرکت خواهد بود.

کراس اوور Electric Cupra Tavascan برای تولید تایید شد

این پلت فرم بر اساس پلت فرم ماشین الکتریکی MEB گروه فولکس واگن ساخته خواهد شد ، که همچنین میزبان مدل های EV از جمله هچ دریچه برقی Cupra Born و رقبایی مانند Volkswagen ID.4 ، Skoda Enyaq و آئودی Q4 e- آینده است ترون

بهترین SUV های برقی

اخبار مربوط به تولید Tavascan به عنوان بخشی از کنفرانس سالانه نتایج Cupra اعلام شد ، رئیس جمهور شرکت وین گریفیتس گفت: "رویای ما محقق خواهد شد: Cupra Tavascan یک واقعیت خواهد بود. بر اساس پلت فرم MEB گروه فولکس واگن ، در بارسلون طراحی و توسعه می یابد و در سال 2024 به اروپا و بازارهای خارج از کشور می رسد. "

2024 Cupra Tavascan: طراحی ، داخلی و فناوری

Cupra در طراحی خنثی Tavascan سعی شده تا شبح یک کراس اوور چهار درب را با حضور SUV و براقیت کوپه ترکیب کند. سبک آن به وضوح نشان دهنده ارتباط آن با SUV موجود Cupra Formentor است.


بدنه الیاف کربن این خودرو از طرح رنگ فلز مایع و همچنین جزئیات فیبر کربن و مس برای بهبود ظاهر آن بهره می برد. دماغه دارای یک طراحی کلاهک منحنی است و به آن قدی تهاجمی می بخشد ، در زیر آن نشان کوپرا و یک جفت ورودی هوا قرار می گیرد. بخش پایین تر عرض کامل سپر جلو را گسترش می دهد ، و موقعیت Tavascan را گسترش می دهد. در جای دیگر ، یک جفت باریک از چراغ های جلو LED و یک نشان روشن نیز به آن کمک می کند تا در برابر توده ها برجسته شود.

در زیر این ، یک جفت دریچه بزرگ هوا "S Duct" از بینی و از کلاه داخل کلاه عبور می کند ، نه فقط برای زیبایی بلکه برای افزایش کارایی ، اجازه می دهد هوا روان بر روی بدن یا داخلی خنک شود تا بسته باتری خنک شود.

در قسمت عقب ، دریچه عقب با زاویه دید تیز یک میله نور LED کاملاً گسترده ، در بالای سپر عقب مجسمه سازی شده قرار دارد. رینگ های بزرگ 22 اینچی به سبک توربین و دیفیوزر عقب نیز آیرودینامیک خودرو را بهبود می بخشد.

Cupra Tavascan - داشبورد داخلی 13

فضای داخلی کمتر آماده به نظر می رسد اما نکاتی در مورد طراحی آینده Cupra ارائه می دهد. یک صفحه نمایش 13 اینچی سرگرمی و سرگرمی با طرح و گرافیک جدید می تواند آن را به مدل های آینده تبدیل کند ، البته نه به شکل چرخشی که در این کانسپت دیده می شود. یک خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی نیز نصب شده است.

بستر ، دامنه و عملکرد

کراس اوور Tavascan بر روی پلت فرم MEB گروه VW ساخته خواهد شد ، که در حال حاضر چندین مدل دیگر را پشتیبانی می کند ، از جمله Volkswagen ID.3 و هچ دریچه برقی Cupra Born در آینده.

Cupra هنوز مشخصات پیشرانه را برای نسخه تولیدی Tavascan تایید نکرده است. انتظار می رود Tavascan به عنوان یک مدل عملکرد هاله برای این برند ، از قدرتمندترین پیشرانه قابل استفاده از پلت فرم MEB استفاده کند. این می تواند تنظیمات موتور دوتایی باشد که در مدل مفهومی دیده می شود (با یک محور نصب شده در هر محور برای تحریک چهار چرخ) ، که 302 اسب بخار قدرت تولید می کند و باعث می شود 0 تا 62 مایل در ساعت کمتر از 6.5 ثانیه باشد. یک باتری 77 کیلووات ساعتی باید حدود 280 مایل را فراهم کند.