جهان دائماً از نظر فنی پیشرفت می کند و آینده شیشه اتومبیل تفاوتی ندارد. در حالی که شیشه جلوی خودرو شما از مدت ها قبل قسمت مهمی از سیستم ایمنی خودرو شما بوده است ، اندازه و نقش آن نیز همراه با بقیه شیشه های خودرو در حال رشد است.

شیشه قویتر

یک روند عمده در حال مشاهده ، تولید نوع جدیدی از شیشه است که ممکن است از شیشه های جلو قوی تر باشد. به طور سنتی ، شیشه های جلو با مهر و موم کردن دو تکه شیشه با یک لایه پلاستیکی نازک به نام پلی وینیل بوتیرال (PVB) ایجاد می شوند و در نتیجه یک شیشه جلو اتومبیل چند لایه ایجاد می شود. با این حال ، برخی از شرکتهای صنعتی در حال کار برای تولید شیشه معتدل شیمیایی بسیار قوی تر از شیشه اتومبیل معمولی هستند که به شیشه آهک سودا (SLG) معروف است. 

آینده اتومبیل های شیشه ای

در حال حاضر شیشه سبک وزن در یک سرمایه گذاری مشترک بین Saint-Gobain Sekurit و Corning Inc. در حال تولید است. طبق گفته این شرکت ها ، شیشه آهک سودا می تواند وزن کمتری به شیشه جلو اتومبیل ارائه دهد - با این وجود مقاومت زیادی دارد. این شرکت ها می گویند شیشه های جلو به اندازه نازک 3 میلی متر با این شیشه امکان پذیر است. با این حال ، این نوع شیشه جدید دارای قیمت بالایی است و هنوز مشخص نیست که آیا به صورت انبوه تولید می شود یا خیر.

شیشه جلو اتومبیل شیشه ای Gorilla

فورد GT 2017 اولین خودروی تولیدی است که از جلوپنجره هیبریدی Corning Gorilla Glass® بهره می برد. بله- همان شیشه سخت گیر ناخن که ممکن است صفحه تلفن همراه شما از آن استفاده کند اکنون در دنیای خودرو استفاده می شود. کورنینگ می گوید که شیشه آن قوی تر ، سبک تر و از لحاظ نوری دارای مزیت است.

پاک کردن مزایا

وقتی صحبت از شیشه جلو می شود ، قویتر بودن به معنای ایمن بودن است. یک شیشه جلو اتومبیل قوی تر ، مانند شیشه جلو اتومبیل Gorilla Glass ، ممکن است این توانایی را داشته باشد که زباله های مضر جاده را از خود دور نگه دارد و در صورت بروز حادثه ، مسافران را در کابین خودرو نگه دارد. وزن سبک نه تنها می تواند در اتومبیل های اسپرت مانند فورد GT 647 اسب بخاری مفید باشد ، جایی که اونس اصلاح به معنای تراشیدن ثانیه های دور از دور است ، بلکه برای کمک به مصرف سوخت در خودروها نیز عملی است. تا آنجا که از اپتیک استفاده می شود ، Gorilla Glass قصد دارد از شیشه های بیشتری در داخل کابین خلبان استفاده کند مانند صفحه نمایش LED و صفحه لمسی برای داشبورد و کنترل ها.


از ال جی تا جی تی

گوریلا گلس برای اولین بار در سال 2007 برای صفحه نمایش گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گرفت ، اما کورنینگ سال هاست که علاقه مند به ساخت کراس اوور به بازار خودرو است. این شرکت قبلاً جایزه نوآوری تأمین کننده BMW را برای شیشه Gorilla Glass استفاده شده در BMW i8 به عنوان یک پارتیشن شیشه ای صوتی برای محافظت صدا از موتور عقب دریافت کرده است. خوب ، اکنون رسمی است. فورد ، کورنینگ و PGW همه با هم متحد شده اند تا یک شیشه جلو اتومبیل Gorilla Glass را به واقعیت تبدیل کنند.

فورد GT 2017 با شیشه جلو اتومبیل Gorilla Glass


 به دلیل قیمت تقریبی نیم میلیون دلاری فورد GT 2017 (که با توجه به خطوط جذاب خود به نظر می رسد ارزش هر پنی را دارد) ، ما امیدواریم که این فقط اولین تولید کننده باشد که از شیشه Gorilla Glass برای شیشه جلو اتومبیل استفاده می کند. اما اگر شما یکی از 500 فرد فوق العاده خوش شانس هستید که اتومبیل را پیش سفارش داده اند ، مطمئن باشید که اگر حداکثر سرعت 216 مایل در ساعت را طی کنید ، شیشه جلو اتومبیل Gorilla Glass شما باید شما را از زباله ها مصون نگه دارد (تا آنجا که می توانید ایمن باشید در 216 مایل در ساعت باشد).


شیشه های جلو علاوه بر سبک تر و قویتر شدن ، در حال رشد هستند. برخی از وسایل نقلیه از شیشه جلو اتومبیل بسیار بزرگ بهره می برند در حالی که برخی دیگر تا جایی پیش می روند که از یک سایبان شیشه ای کامل استفاده می کنند. در بعضی موارد ، مساحت شیشه از جلو به عقب بیش از 2.5 متر مربع است. و با افزایش سطح ، یک تعداد ملاحظات پیش می آید. به عنوان مثال ، اندازه رو به رشد شیشه به معنای کارآیی بیشتر آن است - که در موارد پنجره های جانبی به این معنی است که برای راحتی مسافران و محافظت در برابر اشعه ماورا UV بنفش ، باید تاریک تر باشد. Electronics Galore در سالهای اخیر شاهد رشد فناوری در شیشه نیز هستیم ، مانند نمایشگرهای جلو در جلوپنجره ، و بیشتر این فناوری رو به رشد است. برخی از کارشناسان صنعت انتظار دارند که دوربین ها ، آینه های دید عقب و حسگرهای الکترونیکی همه در آینده در شیشه خودرو شما تعبیه شوند.

ماشین های بدون آینه؟


آیا می توانید زمانی را تصور کنید که آینه ها مربوط به گذشته باشد؟ وقتی دیگر نیازی به تنظیم آینه های جانبی ندارید بلکه کاملاً به دوربین ها اعتماد می کنید تا به شما نشان دهد در اطراف یک وسیله نقلیه چه می گذرد؟ خوب برخی از خودروسازان در حال معرفی این فناوری هستند اما فقط زمان مشخص می شود که آیا آینه های خودرو همیشه منقرض می شوند یا خیر. ویژگی های لوکس که در وسایل نقلیه لوکس معرفی می شوند اغلب در مدل های اصلی فرومی ریزند. و BMW به تازگی یک وسیله نقلیه مفهومی معرفی کرده است که به ما نشان می دهد آینده ای بدون آینه می تواند چگونه باشد. در اوایل سال 2017 در نمایشگاه CES (که قبلاً با نام Consumer Electronics Show شناخته می شد) در لاس وگاس ، BMW مدل بدون آینه i8 خود را به نمایش گذاشت. این دوربین شامل دو دوربین است که جایگزین آینه های نمای بیرونی سنتی می شوند.


دوربین دوم در لبه بالایی شیشه عقب نصب شده است. ” "همه تصاویر ادغام شده و به صورت یک تصویر واحد در صفحه نمایش با وضوح بالا معلق در موقعیت آینه دید عقب نشان داده می شوند. تصویر ترافیک پشت ماشین زاویه دید بیشتری نسبت به آنچه با استفاده از آینه های داخلی و خارجی مشاهده می شود را پوشش می دهد. "

بدون تنظیم آینه لازم است. حتی وسایل نقلیه کوچک مانند موتور سیکلت به راحتی توسط دوربین قابل مشاهده هستند.

به گفته این خودروساز ، "یک ویژگی خاص دیگر این سیستم این است که تصاویر دوربین را ارزیابی می کند و از نظر موقعیتی به خطرات قریب الوقوع پاسخ می دهد." "اگر به عنوان مثال ، یک راننده با این نشانگر علامت گذاری می کند که قصد سبقت را دارد ، اگرچه اتومبیلی که از پشت سر آن حرکت می کند بسیار سریعتر حرکت می کند ، بلافاصله یک نماد هشدار دهنده زرد قابل توجه بر روی صفحه نمایش چشمک می زند ، و این با افزایش اندازه خطر شدت می یابد. "


قبل از اینکه شروع به خرید قیمت آن ماشین های بدون آینه کنید ، دست نگه دارید. فناوری دوربین به قدری جدید است که هنوز مورد استقبال گسترده مردم قرار نگرفته و هنوز به طور گسترده در دسترس نیست. محققان و دولت هنوز مطمئن نیستند که ایمن باشد. و قوانین دولتی هنوز به آینه احتیاج دارند ، بنابراین واقعیت این که این دوربین ها آینه را جایگزین می کنند هنوز هم می تواند راه گریز باشد.


اتحاد ملی تولیدکنندگان اتومبیل و تسلا موتورز از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه درخواست کردند که به دوربین های فیلمبرداری اجازه تعویض آینه های جانبی را بدهد ، اما تاکنون این فناوری تأیید نشده است. اما این می تواند در آینده تغییر کند. بنابراین در حال حاضر این آینه ها را مرتباً بررسی کنید و اگر هرگز نیاز به تعویض آینه بغل دارید ، در Glass.com به دنبال یک فروشگاه معتبر در منطقه خود باشید.