اگر یک راننده ناگهان ترمزهای آنها را بشنود که صدای سنگینی از سنگ زنی ایجاد می کند ، این می تواند مشکل ساز شود. نداشتن ترمز مناسب به معنای عدم توانایی توقف کامل خودرو است و احتمال بروز تصادف را به همراه دارد. اگر صاحب اتومبیل هرگز صدای عجیب ترمز را بشنود ، بهتر است آن را به گوش یک متخصص برسانید تا از آسیب احتمالی زمینه ساز جلوگیری کند.

ترمزها یا لنت های  سنگ زنی

با توجه به این موضوع ، در اینجا چهار دلیل احتمالی وجود دارد که می توان در مورد ترمزهای سنگ زنی دانست!

1. سنگها یا سایر آوارها بین ترمز گیر می کنند

در صورتی که عناصر خارجی (به عنوان مثال سنگ ، شن و سنگ) بین لنت ترمز و دیسک ترمز گیر کنند (که به آن روتور نیز گفته می شود) یکی از نشانه های قابل توجه سنگ زنی ترمز است. هنگامی که این اتفاق می افتد ، راننده می تواند تلاش کند تا عقب و جلو حرکت کند و آنها را حذف کند. در حالی که این اجسام جامد گیر کرده اند ، به احتمال زیاد حتی در هنگام ترمز نشدن ، صداهای خراشیده با شدت بالا شنیده می شوند. در صورت خرابی این محلول ، باید ترمزها برچیده شود تا آوار برداشته شود. عدم برداشتن آنها منجر به ساییدگی ناهموار لنت و آسیب دیدگی دیسک ترمز می شود.

اگر لنت ترمز فرسوده شده باشد ، این دلیل احتمالی سنگ زنی صداها است

2. کسانی که شغل خودکار دارند باید مراقب سایش ترمز باشند

صرف نظر از اینکه یک راننده چقدر مسافت پیموده است ، در نهایت لنت ترمز آنها از بین می رود. این امر خصوصاً در صورت برخورد شدید راننده با ترمز به طور منظم اتفاق می افتد. اگر راننده ترمز کند و صدای سنگ زنی بلند را بشنود ، به این معنی است که لنت ها در آخرین پایه های خود قرار دارند. اینها همچنین قطعاتی هستند که باید در فواصل نسبتاً منظم تعویض شوند ، البته این به عمر مفید لنت ترمز بستگی دارد. در صورت تعویض نشدن لنت های فرسوده ، ممکن است آسیب به ترمز وارد شود ، این امر احتمالاً به دیسک ترمز و کولیس آسیب می رساند.

3. غالباً به اندازه کافی رانندگی نکنید ، یا به میزان کافی ترمز نکشید

این ممکن است باعث تعجب دانشجویانی شود که برای شغل خودکار آموزش می بینند ، اما ترمز خرد کردن می تواند محصول جانبی رانندگان باشد که به اندازه کافی رانندگی نمی کنند یا فشار کافی به ترمز وارد نمی کنند. یک دلیل عمده برای این امر این است که عدم فعالیت می تواند منجر به زنگ زدگی دیسک ترمز شود ، که می تواند منجر به آسیاب شدن صداها شود. در حالی که برخی از زنگ ها در نهایت می توانند به خودی خود از بین بروند ، اگر بیش از حد زنگ زده باشد ، دیسک ترمز به سطح دوباره نیاز دارد. اگر رانندگان به اندازه کافی از ترمز استفاده نکنند ، زنگ زدگی نیز در نتیجه ایجاد می شود. این می تواند به عنوان یکی دیگر از دلایل اصلی خرد کردن ترمز عمل کند.

دارندگان اتومبیل باید همیشه از لنت ترمز با کیفیت بالا استفاده کنند ، در غیر این صورت ممکن است آسیب بیشتری ببیند

4- در بعضی موارد ، لنت های ترمز از کیفیت پایینی برخوردار هستند

سرانجام ، دانش آموزان در مدرسه اتومبیل نباید فقط در هنگام فرسودگی لنت ها زنگ هشدار را بزنند. گاهی اوقات ، لنت ترمز برای شروع بی کیفیت بود. با توجه به این نکته ، همیشه در صورت امکان از بالشتک های با بالاترین کیفیت استفاده کنید. اگرچه برخی از دارندگان اتومبیل ممکن است بخاطر صرفه جویی در هزینه ، خرید لنت ترمز ارزان تری را انتخاب کنند ، اما در واقع این کار می تواند بیش از سود آن ضرر داشته باشد. به عنوان مثال ، در لنت های با کیفیت پایین بعضی اوقات قطعات فلزی در مواد آنها وجود دارد که تمایل دارند روی سطح دیسک ترمز خراشیده شوند و آسیب بیشتری ایجاد کنند.

BMW JOY Days - لذت رانندگی ، با آسانی به خانه آورد