کامیون وعده داده شده تسلا اینجاست - به هر حال در فرم نمونه "آلفا" - و به نظر می رسد چیزی که قبلاً ندیده ایم. پروفیل الماس مانند سایبرتک ، جلوی جلوی آن و ورق فلز ضد زنگ انواع مختلف کامیون را نادیده می گیرد. این کاملاً متفاوت از چیزی است که بدون شک یکی از اصلی ترین رقبای آن در فضای کامیون برقی ، Rivian R1T خواهد بود. اما تفاوت ها فقط در ظاهر متوقف نمی شوند و موارد زیادی وجود دارد که پیشکسوتان EV در Tesla را از بچه های جدید بلوار Rivian جدا می کند.

تسلا سایبرتراک در برابر 2021 ریویان R1T: نحوه مقایسه وانت های برقی

حتی اگر هنوز هیچ یک از آنها به تولید نرسیده اند ، این دو کامیون یک قدم جذاب برای روندی است که همیشه یک کلاس از وسایل نقلیه در حال تغییر است. با ادامه رشد صنعت کامیون ، این دو کامیون کاملا برقی ثابت می کنند که این وانت به جایی نمی رود. اما مهندسان در پلیموث ، میشیگان و پالو آلتو ، کالیفرنیا بدون شک ایده های متفاوتی در مورد نحوه ساخت وانت برقی خواهند داشت ، بنابراین بیایید بزرگترین اختلافات بین Rivian R1T و تسلا سایبرتراک را بررسی کنیم.

نرم افزار کلی

اگرچه آنها کاملاً متفاوت از یکدیگر به نظر می رسند ، اما R1T و Cybertruck در نهایت کار یکسانی دارند. یعنی یدک کشیدن ، حمل و نقل و به طور کلی زندگی صاحبان آنها را تا حد ممکن راحت تر کنید. بخشی از این ابزار اندازه کلی است و تسلا به طور قابل توجهی بزرگتر از Rivian است - به طور کلی بیش از یک فوت بیشتر طول دارد که بیشتر آن در فاصله دو محور است. طول Cybertruck 230.9 اینچ است و دارای فاصله دو محور 149.9 اینچی با یک تختخواب 6.5 فوت طول و 57 اینچ عرض است. Rivian به طور کلی 217.1 اینچ طول دارد و دارای فاصله 135.8 فاصله محوری با یک تخت به طول 4.5 فوت در پشت آن است.


در مورد حجم داخلی هیچکدام خبری نیست ، اما هر دو کابین خدمه با چهار درب خواهند بود و هر دو صندوق عقب یا "صندوق عقب" دستی دارند ، همانطور که ما آنها را صدا کرده ایم. R1T دارای جایگاه بینظیر بار بین تخت و صندلی های عقب خواهد بود ، در حالی که سایبرتراک با یک صندوق عقب به سبک هوندا ریجلاین به عقب می رود. Rivian تأیید کرده است که معماری پایه آن قابل انقباض نیست و برنامه ای برای تنظیمات دیگر کابین ندارد. بعید به نظر می رسد که سایبرتراک در تنظیمات دیگر کابین یا تختخواب موجود باشد.

مشخصات یدک کشی برای هر دو کامیون هنوز نهایی نشده است ، اما تسلا می گوید Cybertruck باید بتواند حداکثر 14000 پوند بکسل کند و Rivian تخمین می زند R1T حداکثر ظرفیت یدک کشی 11000 پوند داشته باشد. حداکثر ظرفیت بار برای Rivian و Tesla به ترتیب ادعا شده 1760 پوند و 3،350 پوند است.

محدوده جایگاه برق

محدوده مورد توجه قرار خواهد گرفت صرف نظر از اینکه کامیون یا باتری شما از چه توانایی خوبی برخوردار است. Rivian تخمین می زند که بالاترین مدل R1T با باتری 180 کیلووات ساعت خود روی برد تا 400 مایل برد داشته باشد. کوچکترین اتومبیل باتری 105 کیلووات ساعتی دارای برد ادعا شده 230 مایل است. خریداران سایبرتراک همچنین می توانند از بین گزینه های باتری و نیرو محرکه نیز یکی را انتخاب کنند و در نهایت محدوده تخمین زده شده تسلا بین 250 تا 500 مایل به دست می آید. هنوز تسلا و ریویان دامنه ادعای خود را توسط EPA تأیید نکرده اند.


ریویایی ها از درگاه شارژ سیستم شارژ ترکیبی استفاده می کنند و می توانند از شارژر 160 کیلووات پشتیبانی کنند. ریویان می گوید حتی کامیون 180 کیلووات ساعتی در حدود 50 دقیقه قادر به شارژ از پنج تا 80 درصد خواهد بود. هیچ اطلاعاتی در مورد زمان شارژ تسلا وجود ندارد ، اما سوپرشارژرهای V3 تسلا با حداکثر قدرت 250 کیلووات سرعت بسیار خوبی دارند. در MotorTrend testi