روشن شدن چراغ هشدار دهنده گیربکس 

مطالب 

چراغ انتقال قدرت (چراغ گیربکس)قدرت چه شکلی است؟

چرا چراغ انتقال قدرت (چراغ گیربکس)قدرت  من روشن است؟

7 علت شایع چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)قدرت روشن

آیا باید با چراغ هشدار دهنده گیربکس به رانندگی ادامه دهید؟

مانند اکثر رانندگان ، شما احتمالاً با چراغ موتور چک آشنا هستید. اما آنچه ممکن است متوجه نشوید این است که بعضی از وسایل نقلیه همچنین دارای یک چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)هستند که برای نشان دادن مشکل در سیستم انتقال قدرت (چراغ گیربکس)قدرت روشن می شود.

روشن شدن چراغ هشدار دهنده گیربکس

از آنجا که گیربکس یکی از گرانترین قسمتهای وسیله نقلیه شما است ، اگر چراغ هشدار روشن شود ، می خواهید بلافاصله به این مشکل رسیدگی کنید.

چراغ انتقال قدرت (چراغ گیربکس)قدرت چه شکلی است؟

همه وسایل نقلیه چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)ندارند. اما برای کسانی که این کار را انجام می دهند ، دقیقاً شکل ظاهری نور به ساخت سال و مدل خودرو بستگی دارد.

برخی از اتومبیل ها ممکن است با چشمک زدن به چراغ اضافه رانش یا نمایش یک رشته متن در مرکز اطلاعات راننده ، نسبت به خطای انتقال قدرت (چراغ گیربکس)هشدار دهند. دیگران نمادی را نشان می دهند که دنده ای را با علامت تعجب یا دماسنج برای انتقال قدرت (چراغ گیربکس)بیش از دما در داخل نشان می دهد.

روشن شدن چراغ هشدار دهنده گیربکس

هر زمان که چراغ هشدار دهنده ای روی داشبورد اتومبیل شما ظاهر می شود ، بهتر است با راهنمای کتابچه راهنمای خود مشورت کنید تا در مورد معنی نور بدانید.

نماد نور هشدار دمای انتقال

اینکه چراغ هشدار گیربکس به نظر می رسد به سال ساخت و مدل خودرو بستگی دارد.

چرا چراغ انتقال قدرت (چراغ گیربکس)من روشن است؟

چراغ اخطار گیربکس (یا پیام) نشان می دهد که مشکلی در گیربکس اتوماتیک اتومبیل یا اجزای مربوط به آن وجود دارد. این روزها ، گیربکس های اتوماتیک ممکن است طراحی سنتی ، مداوم متغیر یا دو کلاچه داشته باشند.

برخی از وسایل نقلیه فقط وقتی چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)را روشن می کنند که انتقال قدرت (چراغ گیربکس)بیش از حد گرم شده است. سایر اتومبیل ها از نور به عنوان یک هشدار عمومی استفاده می کنند که می تواند طیف گسترده ای از مشکلات مربوط به انتقال قدرت (چراغ گیربکس)را نشان دهد.

چراغ موتور چک اغلب در کنار چراغ هشدار گیربکس روشن می شود. همچنین ، هنگام روشن شدن چراغ انتقال قدرت (چراغ گیربکس)، ممکن است خودرو به حالت ایمن در برابر خرابی یا "لنگ" درآید.

جعبه انتقال قدرت (چراغ گیربکس)وسیله نقلیه در پس زمینه سفید

چراغ اخطار گیربکس (یا پیام) نشان می دهد که مشکلی در گیربکس اتوماتیک اتومبیل یا اجزای مربوط به آن وجود دارد.

7 علت شایع چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)روشن

متأسفانه ، در مورد اینکه چرا ممکن است چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)روشن باشد ، پاسخ یکسانی وجود ندارد. برخی از مهمترین دلایل ایجاد نور عبارتند از:

انتقال قدرت (چراغ گیربکس)بیش از حد انتقال

گرم شدن بیش از حد انتقال قدرت (چراغ گیربکس)شایعترین علت ایجاد نور انتقال قدرت (چراغ گیربکس)دهنده است. علت اصلی وضعیت گرم شدن بیش از حد می تواند از یک کولر انتقال قدرت (چراغ گیربکس)مسدود شده تا یک مشکل انتقال قدرت (چراغ گیربکس)داخلی باشد. برخی از عادت های رانندگی ، مانند یدک کشیدن باری که برای وسیله نقلیه شما خیلی سنگین است ، همچنین می تواند باعث گرم شدن بیش از حد انتقال قدرت (چراغ گیربکس)شود.

سطح مایع انتقال قدرت (چراغ گیربکس)پایین

سطح مایعات پایین می تواند انواع مشکلات عملکرد انتقال قدرت (چراغ گیربکس)را ایجاد کند که در نهایت می تواند منجر به آسیب داخلی شود. سیستم ممکن است عملکرد غیر عادی خودرو را در نتیجه تشخیص داده و چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)را روشن کند.

به خاطر داشته باشید که انتقال قدرت (چراغ گیربکس)اتومبیل شما مایع را نمی سوزاند به گونه ای که موتور می تواند روغن را بسوزاند. اگر سطح مایع انتقال قدرت (چراغ گیربکس)دهنده کم باشد ، در جایی نشتی وجود دارد که باید رفع شود.

نقص در انتقال قدرت (چراغ گیربکس)داخلی

گیربکس های اتوماتیک مجموعه های پیچیده ای با بسیاری از اجزای داخلی هستند (به عنوان مثال ، بسته های کلاچ ، مجموعه دنده های سیاره ای و غیره). در صورت خرابی یک یا چند مورد از آنها ، سیستم ممکن است عملکرد غیر عادی خودرو را تشخیص داده و چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)را روشن کند.

شمع خودرو و صفرتا صد علائم خرابی و تشخیص آن

چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)همیشه به این معنی نیست که در سیستم انتقال قدرت (چراغ گیربکس)قدرت مشکلی وجود دارد. به عنوان مثال ، در برخی از BMW ها ، هنگام بروز مشكل در سیستم تعویض تعویض دنده ، چراغ روشن می شود - این ویژگی باعث می شود تا راننده بدون دکمه پدال ترمز ، انتخابگر دنده را از "پارک" خارج کند.

نگه داشتن تعویض دنده

چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)همیشه به این معنی نیست که در سیستم انتقال قدرت (چراغ گیربکس)قدرت مشکلی وجود دارد.

مشکلات بدنه شیر

گیربکس های اتوماتیک سنتی و گیربکس متغیر بیشتر (CVT) دارای بدنه سوپاپ هستند. بدنه سوپاپ شامل مجموعه ای از معابر است که جریان سیال را از طریق سوپاپ ها به قسمتهای مختلف انتقال قدرت (چراغ گیربکس)هدایت می کند. بدنه های دریچه مدرن اغلب حاوی ماژول کنترل انتقال قدرت (چراغ گیربکس)(TCM) و سایر وسایل الکترونیکی دیگر نیز هستند.

مشکلی که در بدنه سوپاپ وجود دارد می تواند مانع عملکرد انتقال قدرت (چراغ گیربکس)نیرو شود که می تواند چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)را تحریک کند.

مسائل مربوط به مبدل گشتاور

در بیشتر طراحی های گیربکس اتوماتیک از مبدل گشتاور استفاده می شود. مبدل گشتاور به عنوان مایع عمل می کند

d دستگاه کوپلینگ بین موتور و گیربکس. یک کلاچ قفل شونده در داخل مبدل ، یک اتصال مکانیکی بین موتور و گیربکس را تحت شرایط خاص فراهم می کند.

با گذشت زمان ، مبدل گشتاور می تواند مشکلاتی مانند لرزیدن و لغزش را ایجاد کند. در برخی موارد ، یک مبدل بد حتی می تواند جدا شود و انتقال قدرت (چراغ گیربکس)را با بقایای آلوده کند. مشکلاتی از این دست ممکن است باعث روشن شدن چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)شود.

مبدل گشتاور مکانیکی

مبدل گشتاور به عنوان یک وسیله اتصال سیال بین موتور و گیربکس عمل می کند.

مشکلات الکترونیکی و کنترل های رایانه ای

مانند اکثر قسمت های دیگر اتومبیل های مدرن ، انتقال قدرت (چراغ گیربکس)نیرو توسط یک ماژول کنترل مدیریت می شود که اطلاعات خود را از حسگرهای مختلف می گیرد. ماژول از طریق شبکه داده با سایر ماژول ها ارتباط برقرار می کند.

علائم خرابی سر سیلندر

مشکلات حسگر ، ماژول و شبکه داده می تواند مسائل مختلفی را ایجاد کند که چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)را روشن می کند. سایر مشکلات الکتریکی - از سیم کشی آسیب دیده تا شیر برقی معیوب - به طور بالقوه می توانند چراغ هشدار انتقال قدرت (چراغ گیربکس)را نیز روشن کنند.

آیا باید با چراغ هشدار دهنده گیربکس به رانندگی ادامه دهید؟

از آنجا که چراغ هشدار دهنده گیربکس به دلایل مختلفی می تواند روشن شود ، بعضی از آنها مشکلات مهمی است ، شما نباید با چراغ روشن به رانندگی وسیله نقلیه خود ادامه دهید شما (یا مکانیک خود) باید بلافاصله مشکل را تشخیص داده و آن را ترمیم کنید تا از آسیب بیشتر به خودرو جلوگیری شود.