هنگام گرم شدن بیش از حد خودرو چه کاری باید انجام دهید 

چه به دلیل قدیمی بودن وسیله نقلیه و چه به دلیل گرمای زیاد خارج ، وسایل نقلیه به راحتی گرم می شوند. با این حال ، گرمازدگی منظم محصول جانبی یک مشکل جدی تر است ، و یک مشکل که باید توسط یک مکانیک خودرو برطرف شود. یک مکانیک اتومبیل حرفه ای می تواند علت اصلی این مشکل را شناسایی کند - چه با وجود مایع خنک کننده ، خود موتور و چه غیر از این - و آن را برطرف می کند تا راننده در اسرع وقت به جاده برگردد.

در اینجا چند نکته برای چگونگی کنترل کنترل وسیله نقلیه بیش از حد گرم آورده شده است.

علل و نشانه های گرم شدن بیش از حد موتور

اگرچه در وسایل نقلیه مدرن تر ، مجهز به فناوری خنک کننده پیشرفته ، احتمال زیاد گرمایش کمتر است ، اما این بدان معنا نیست که هنوز هم امکان وقوع ندارد. در حقیقت روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به دلیل دلایل اصلی مانند انسداد ، سو fan عملکرد فن رادیاتور ، خراب شدن پمپ آب یا نشت احتمالی مایع خنک کننده ، خودرو بیش از حد گرم شود. با وجود هر هوای گرم که ماشین در معرض آن باشد ، یک مسئله اساسی می تواند تشدید شود. وقتی دمای بیش از حد اتفاق می افتد ، با رسیدن دما به سطح بیش از حد بالا ، نشانگر روی داشبورد افزایش می یابد. اگر قسمت جلوی اتومبیل بخار دود مانند زیر کاپوت یا بوی نامطبوع تولید می کند ، احتمال گرم شدن بیش از حد وجود دارد.

بخار دود مانند زیر کاپوت اتومبیل نشانه ای از گرم شدن بیش از حد است

نشت مایع خنک کننده یکی از مهمترین دلایل اصلی آن است ، و اگر قسمتهایی مانند پمپ آب و واشر با گذشت زمان فرسوده شده و احتمال ترک خوردن آنها وجود داشته باشد ، ممکن است اتفاق بیفتد. یکی دیگر از علائم مشهود این است که اگر دمای موتور روی داشبورد به H برسد. قبل از آوردن وسیله نقلیه برای تعمیرات ، دانشجویان در دوره های مکانیک اتومبیل باید تشخیص دهند که اگر مخزن مایع خنک کننده بی ثمر باشد یا کم باشد ، نشت به احتمال زیاد وجود دارد. رانندگان همچنین باید اقدامات احتیاطی خود را برای کاهش مشکوک به گرمازدگی انجام دهند ، مانند خاموش کردن سیستم A / C ، باز کردن پنجره ها ، راه اندازی مجدد موتور در حالت خاموش ، اضافه کردن مایع خنک کننده در صورت موجود بودن و در صورت رانندگی در بزرگراه. . پس از انجام این کار ، راننده می تواند موتور را قبل از آوردن آن به مکانیک ، دوباره راه اندازی کند. با این وجود ، در صورت امکان باید خودروی بیش از حد گرم را یدک کشید ، تا آسیب به موتور ادامه پیدا نکند.

آنچه دانش آموزان دانشکده مکانیک اتوماتیک باید درباره رفع مشکل بدانند

هنگامی که موتور بیش از حد گرم می شود ، این می تواند هزینه قابل توجهی برای ثابت شدن مالک خودرو باشد و همچنین در صورت عدم درمان ، علت آسیب قابل توجه موتور است. برای جلوگیری از این که یک وسیله نقلیه قربانی گرمازدگی منظم شود ، برای یک فارغ التحصیل از مدرسه مکانیک اتومبیل مهم است که به طور منظم ماشین را برای تعمیر و نگهداری بازرسی کند. به طور خاص ، اطمینان حاصل کنید که مایع خنک کننده را در فواصل منظم در وسایل نقلیه مشتری شستشو و تعویض کنید ، و در هنگام بازرسی مراقب هرگونه مشکل در موتورها یا رادیاتورها باشید. حتماً فن برق را کنترل کرده و ببینید آیا سوخته است یا خیر ، و مطمئن شوید که ترموستات به درستی کار می کند و گیر نکرده است.

یک مکانیک باید هنگام گرم شدن بیش از حد خودرو را بررسی کند و به تعمیر و نگهداری منظم ادامه دهد

یک مکانیک همچنین باید با نظارت بر سطح روغن و مایع خنک کننده ، و همچنین سایر اجزای سیستم خنک کننده که ممکن است خطا داشته باشد ، این مسئله را حل کند. اطمینان حاصل کنید که سطح خنک کننده به اندازه کافی بالا بوده و روغن کافی برای روغن کاری موتور وجود دارد. علاوه بر این ، داشتن ابزارهایی مانند خنک کننده ، روغن ، حوله ، چراغ قوه و دستکش های سنگین برای انجام کار مهم است. در هر سناریویی که منجر به گرم شدن بیش از حد شود ، لازم به یادآوری است که باید در اولین فرصت به این مسئله رسیدگی شود و تعمیر و نگهداری منظم بعدی نیز ضروری است.