چرخش گوشه ها بدون جغجغه ، جهش یا جست و خیز امری است که آسان است که آن را مسلم بدانیم. این همه به لطف دیفرانسیل (که گاهی اوقات آن را ترنسکل می نامند) است ، که بخشی است که اختلاف مسافت چرخ های داخلی و خارجی را هنگام حرکت ماشین در گوشه و کنار جبران می کند.

دیفرانسیل ، که بخشی از پیشرانه است ، به توزیع یکنواخت قدرت وسیله نقلیه در هر چرخ کمک می کند. دیفرانسیل چیزی است که شما را در حین چرخش کنترل می کند.

دیفرانسیل برای ادامه کار در شرایط مطلوب به مایع دیفرانسیل متکی است. مایع دیفرانسیل چیست؟ این روغنی است که اجزای داخلی دیفرانسیل را روان می کند ، مانند چرخ دنده و دنده ، بنابراین دیفرانسیل شروع به خرد شدن نمی کند و مشکلات اساسی ایجاد نمی کند.


برایان مورفی ، مدیر برنامه آموزش و توسعه م Instituteسسه فنی جهانی (UTI) ، برنامه درسی ، در مورد اینکه چرا مایع دیفرانسیل مهم است و چرا حفظ آن مهم است ، اطلاعات بیشتری به اشتراک می گذارد.


مایع دیفرانسیل چه کاری انجام می دهد؟

مایع دیفرانسیل باعث می شود که دیفرانسیل برای مدت طولانی در شرایط اوج کار کند. روغن دیفرانسیل گاهی اوقات روغن دنده نامیده می شود و در محفظه محور یافت می شود. این برای عملکرد در شرایط فشار بالا طراحی شده است ، نه دمای بالا مانند روغن موتور.


مایع دیفرانسیل:


بسته های کلاچ ، چرخ دنده و یاطاقان را روان می کند

چرخ دنده های حلقه ای و پینیونی را که از محور رانش به محورهای چرخ منتقل می کنند ، روغن کاری می کند

دیفرانسیل را خنک و روان می کند

بدون مایع دیفرانسیل ، دیفرانسیل به دلیل تماس فلز با فلز بیش از حد گرم می شود. این بدان معناست که خود را می سوزاند و احتمالاً باعث مشکلات ایمنی می شود و به تعمیرات گران نیاز دارد.

مایع دیفرانسیل چگونه به نظر می رسد؟

مایع دیفرانسیل مانند روغن موتور به نظر می رسد اما ضخیم تر است.

دو نوع مایع دیفرانسیل وجود دارد. یکی روغن معدنی است که مایعی طبیعی و مبتنی بر روغن خام است.

دیگری مایع دیفرانسیل مصنوعی است که در آزمایشگاه ایجاد می شود. مانند تمام روغنهای مصنوعی ، روغنهای مایع دیفرانسیل مصنوعی نیز می توانند برای عملکرد بهینه تنظیم شوند.

مایعات دیفرانسیل عقب چیست؟

خودروهای محرک عقب از دیفرانسیل عقب استفاده می کنند اما دیفرانسیل جلو ندارند. یک وسیله نقلیه چرخ جلو از یک سیستم انتقال قدرت استفاده می کند که بخشی از سیستم انتقال قدرت است. از مایع دیفرانسیل عقب برای اتومبیل های چرخ عقب استفاده می شود.

کامیون ها از مایع یکسانی در دیفرانسیل بین محوری و دیفرانسیل عقب استفاده می کنند.

چند بار باید مایعات دیفرانسیل تغییر کرد؟

پاسخ به سازنده بستگی دارد. همیشه بهتر است برای داشتن فاصله زمانی مناسب از کتابچه راهنمای مالک خود استفاده کنید. در بیشتر موارد ، شما باید هر 30،000 تا 50،000 مایل مایعات دیفرانسیل را تغییر دهید.

شما باید در بالای تغییر مایع دیفرانسیل باشید زیرا تماس فلز با فلز باعث ایجاد گرما در اثر اصطکاک می شود. همچنین باعث ضعف چرخ دنده ها و از بین رفتن سطوح می شود. این می تواند منجر به شکست دیفرانسیل شود ، که یک مشکل پر هزینه است.

وقتی سطح مایعات دیفرانسیل پایین است چه اتفاقی می افتد؟

وقتی سطح مایع دیفرانسیل کم باشد ، چرخ دنده ها شروع به خرد شدن می کنند ، که می تواند باعث خرابی دیفرانسیل شود.

برخلاف روغن موتور که با فیلتر روغن کار می کند ، دیفرانسیل ها فیلتر ندارند. هنگامی که یک دیفرانسیل اصطکاک ناخواسته ای را تجربه می کند ، ممکن است تراشه یا قطعات کوچک فلزی ظاهر شده و به دیفرانسیل آسیب قابل توجهی وارد کند.

درباره UPI در مورد تفاوت ها بیاموزید

دانشجویان در هر دو برنامه فناوری خودرو و فناوری دیزل در UTI در مورد تفاوت ها و نحوه تأثیر آنها بر این وسایل نقلیه یاد می گیرند. این موارد در چند دوره مختلف پوشش داده می شوند.


در دوره انتقال دستی کامیون دیزل ، یکی از کلیدهای اصلی جداسازی ، بازرسی و مونتاژ سیستم انتقال قدرت تک شاخه ، دو دیفرانسیل و رانش است. دانش آموزان در مورد عملکرد دیفرانسیل عقب و همچنین دیفرانسیل بین محوری یاد می گیرند و هر دو م componentsلفه را در یک محیط یادگیری حمایتی جدا می کنند.

در دوره انتقال قدرت و انتقال خودرو ، دانش آموزان با نحوه جمع آوری و جدا کردن دیفرانسیل های عقب و شافت های محرک آشنا می شوند و می آموزند که چگونه زوایای خط رانندگی را درک کنند.

برایان می گوید: "UTI به دانش آموزان خود مهارت های لازم برای شروع و پیشرفت سریع به عنوان یک تکنسین گازوئیل یا خودرو را می دهد." "این دانش دانش عملیاتی و تجربه عیب یابی مورد نیاز برای موفقیت را فراهم می کند." 1