میل بادامک در مقابل میل لنگ: اگر می خواهید مکانیک شوید ، از این تفاوت آگاه شوید
مکانیک شوید

در حالی که موتور IC از چرخ دنده های پیچیده ، شافت و سایر قطعات تشکیل شده است ، اما میل بادامک و میل لنگ دو موتور برجسته تر هستند. هر دو نوع متفاوتی از شافت هستند که برای اهداف خاصی در موتور استفاده می شوند ، مانند کمک به شروع چرخه آن و ارسال گشتاور به سیستم انتقال قدرت. همانطور که گفته شد ، تفاوت هایی بین این دو وجود دارد که باید هنگام یادگیری نحوه کار موتورهای IC به خاطر بسپارید.
میل بادامک در مقابل میل لنگ: اگر می خواهید مکانیک شوید ، از این تفاوت آگاه شوید
علیرغم اختلافات ، هر دو به طور طبیعی با یکدیگر ارتباط دارند و هیچ موتور چهار زمانه ای بدون آنها نمی تواند به درستی کار کند. در اینجا نگاهی می اندازیم به تفاوت بین میل بادامک و میل لنگ.


میل بادامک در مقابل میل لنگ


میل بادامک: اجازه می دهد هوا در زمان مناسب وارد شود
میل بادامکهای تک سر و دوتایی دارای لوب هایی هستند که در امتداد آن قرار دارند و در زوایای مختلف نشسته اند تا با بازوهای راک و دریچه های باز شده در موتور تماس بگیرند. هدف از میل بادامک واقع در بالای سیلندر موتور ، باز و بسته شدن دریچه های ورودی و خروجی در زمان مناسب است. این اجازه می دهد هوا و سوخت قبل از خروج گازهای خروجی از سیلندر موتور وارد شود. میل بادامک ساخته شده از فولاد چدن یا چدن است و از طریق تسمه تایم میل لنگ می چرخد که همزمان با میل لنگ کار می کند. در نتیجه ، باز شدن دریچه ها و چرخه موتور دقیقاً با یکدیگر تنظیم می شوند ، بنابراین از آسیب بین سیلندر و سوپاپ ها جلوگیری می شود.

میل بادامک دریچه ها را در زمان مناسب برای ورود هوا و سوخت بسته و بسته می کند
میل لنگ: قطعه تنظیم پیستون در حرکتیک مکانیک اتومبیل می داند که میل لنگ را می توان در زیر سیلندر موتور پیدا کرد. معمولاً با فولاد آلیاژی ساخته می شود ، یک حرکت پیستون عمودی را به یک حرکت چرخشی تبدیل می کند. با چرخ دنده های لنگ دار که بهمراه پیستون ها قرار می گیرند ، توسط چرخ لنگر و سپس سیستم انتقال قدرت استفاده می شود و امکان حرکت بیشتر برای هر سیلندر را فراهم می کند. هنگامی که پیستون به داخل سیلندر حرکت می کند ، یک حرکت رفت و برگشتی ایجاد می کند که با حرکت پیستون به سمت پایین ، سوخت و هوا را به داخل سیلندر می آورد و چرخه چهار زمانه موتور IC را ایجاد می کند. میله های اتصال میل لنگ را با پیستون ها و پایه های میل لنگ متصل می کنید ، در حالی که میل لنگ چرخش می کند پیستون ها به سمت بالا و پایین حرکت می کنند. چرخش میل لنگ از طریق چرخ لنگر در انتهای شافت عبور می کند ، که در صورت پالس های غیر عادی موتور آن را متعادل می کند. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل دلایلی مانند اصطکاک ، گرما و لرزش ، مقدار زیادی از دست دادن نیروی درون موتور در اطراف میل لنگ اتفاق می افتد.
میل لنگ حرکات پیستون را تبدیل می کند تا در نهایت انتقال را به چرخش شافت بفرستد

اینها بزرگترین چیزهایی است که یک مکانیک اتومبیل در مورد رابطه آنها می داند
هر دوی آنها قسمتهای لازم پیشرانه یک وسیله نقلیه هستند ، اما در روابط آنها ظرافتهای خاصی وجود دارد که باید برای کسانی که می خواهند مکانیک شوند از آنها آگاه باشید. میل لنگ و میل بادام هر دو در آغاز و انتهای چرخه موتور عمل می کنند ، بنابراین فرایندهای مختلف مکانیکی آن می توانند همانطور که قرار است ادامه دهند. رابطه این دو از جهات مختلف بر عملکرد موتور خودرو تأثیر می گذارد. برای کارکرد صحیح این دو قسمت باید هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند ، بنابراین باید از طریق اتصال با یک تسمه تایم یا دستگاه دیگر ، زمانبندی دقیق بین میل بادامک و میل لنگ وجود داشته باشد تا آنها هماهنگ شوند. سنسورها همچنین برای اطمینان از عملکرد صحیح دو قطعه توسط وسایل نقلیه استفاده می شوند.