مطمئناً ، از آنجا که بسیاری از مسائل مختلف باعث شروع سخت می شود ، برای تعیین اینکه مقصر شاخه های برقی هستند ، باید عیب یابی کنید. خبر خوب این است که شما می توانید با استفاده از یک مولتی متر دیجیتال (DMM) یک تست ساده مقاومت در برابر درخشش برق را انجام دهید.


فهرست :

1. Glow Plug چیست؟

2. نحوه تست پلاگین برقی در موتور

2.1 بازرسی مقدماتی انجام دهید

2.2. Glow Plugs را با دماسنج مادون قرمز امتحان کنید

2.3 نحوه تست پلاگین های براق با استفاده از چند متر

آیا راه اندازی وسیله نقلیه دیزلی شما در هنگام سرما دشوار است؟ در این صورت ، ممکن است از نظر شمع مشکلی وجود داشته باشد.

مطمئناً ، از آنجا که بسیاری از مسائل مختلف باعث شروع سخت می شود ، برای تعیین اینکه مقصر شاخه های برقی هستند ، باید عیب یابی کنید. خبر خوب این است که شما می توانید با استفاده از یک مولتی متر دیجیتال (DMM) یک تست ساده مقاومت در برابر درخشش برق را انجام دهید.

شمع های برقی خودرو

شاخه های برقی به عنوان عناصر گرمایشی برای پیش گرم شدن هوا در محفظه های احتراق عمل می کنند و باعث سهولت در شروع کار می شوند.

Glow Plug چیست؟

موتورهای مجهز به گاز از شمع برای مشتعل کردن مخلوط سوخت هوا در محفظه های احتراق استفاده می کنند. از طرف دیگر موتورهای دیزلی برای اشتعال سوخت به گرمای حاصل از فشرده سازی هوا متکی هستند. به همین دلیل ، شروع به کار موتورهای دیزلی در هنگام سرد بودن دشوار است.

نحوه تست پلاگین های برقی به روش صحیح

بسیاری از وسایل نقلیه مجهز به گازوئیل از شمع برقی برای حل این مسئله استفاده می کنند. شاخه های برقی به عنوان عناصر گرمایشی برای پیش گرم شدن هوا در محفظه های احتراق عمل می کنند و باعث سهولت در شروع کار می شوند. موتورهای دیزلی به طور معمول در هر سیلندر یک درخشش دارند.

هر شاخه برقی دارای یک ترمینال ، بدنه رزوه ای و نوکی است که در محفظه احتراق موتور بیرون زده است. اعمال ولتاژ به انتهای ترمینال فیش ، جریان الکتریکی را از طریق یک عنصر گرم کننده در نوک پریز عبور می دهد. بدنه پلاگین که به داخل سر سیلندر قرار دارد ، به عنوان زمین الکتریکی برای عنصر گرمایش عمل می کند.

وسایل نقلیه مدرن دارای یک ماژول کنترل هستند که شاخه های برقی را مدیریت می کند. ماژول هنگام تعیین زمان روشن کردن دوشاخه ، ورودی های حسگرهای مختلف مانند سنسورهای دمای مایع خنک کننده و دمای روغن را بررسی می کند. در بسیاری از وسایل نقلیه ، ماژول کنترل از طریق رله شاخه های براق را فعال می کند.

نحوه تست پلاگین برقی در موتور

با گذشت زمان ، دوشاخه ها فرسوده می شوند و مقاومت داخلی آنها تغییر می کند. وقتی این اتفاق می افتد ، دوشاخه ممکن است باعث شروع سخت و مشکلات دیگر شود. خوشبختانه آزمایش شمع های برقی برای اینکه آیا به تعویض نیاز دارند کار کاملاً سرراستی است.

توجه: موارد زیر فقط رهنمودهای کلی فقط برای اهداف آموزشی و سرگرمی است. برای راهنمایی های خاص تعمیرات و روش های ایمنی توصیه شده ، با اطلاعات کارخانه خودرو خود مشورت کنید.

بررسی مکانیکی DTC

هنگامی که دستگاه مشکلی را در یک یا چند اتصال از پلاگین برقی تشخیص داد ، چراغ موتور را روشن کرده و یک کد عیب یابی را در حافظه خود ذخیره می کند.

شمع خودرو و صفرتا صد علائم خرابی و تشخیص آن

بازرسی مقدماتی انجام دهید

اگر شما در حال تشخیص سیستم برقی در یک وسیله نقلیه مدرن هستید و چراغ موتور روشن است ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید بررسی کدهای مشکل تشخیصی (DTC) است. یک ماژول کنترل سیستم درخشش را کنترل می کند. هنگامی که دستگاه مشکلی را در یک یا چند اتصال از پلاگین برقی تشخیص داد ، چراغ موتور را روشن کرده و یک کد عیب یابی را در حافظه خود ذخیره می کند.

توجه: اگر یک اسکنر با داده های پیشرفته OEM دارید ، یک تست پلاگین درخشش "کلید روشن بودن موتور (KOER)" نیز وجود دارد که می توانید در وسایل نقلیه انتخاب شده فورد انجام دهید.

در مرحله بعدی ، می خواهید از شمع های برقی بازرسی کنید. به دنبال مواردی مانند سیم های خراب و اتصالات ضعیف باشید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات برقی که به شاخه های برقی می روند تمیز و محکم باشند.

در هنگام بازرسی بصری مشکلی پیدا کرد ، DTC ها را پاک کنید و ببینید آیا مشکلی برمی گردد.

از آنجا ، می توانید در صورت لزوم به آزمایش شمع بپردازید.

Glow Plugs را با دماسنج مادون قرمز امتحان کنید

قبل از اینکه مولتی متر دیجیتال خود را شلاق بزنید ، ممکن است بخواهید از یک دماسنج مادون قرمز برای بررسی دوشاخه برقی غیرفعال استفاده کنید. برای این کار ابتدا از خنک بودن موتور اطمینان حاصل کنید. سپس ، چند بار جرقه را بزنید تا شاخه های برقی گرم شود و دماسنج را به سمت هر شاخه بگیرید.

اگر دوشاخه ای پیدا کردید که دمای آن بسیار پایین تر از بقیه است ، این شاخه به دلیل خرابی داخلی یا خراب شدن اتصال برق به درستی کار نمی کند.

توجه: این آزمایش فقط برای تعیین محل پلاگین هایی است که به هیچ وجه کار نمی کنند. یک برقی ممکن است این آزمایش را پشت سر بگذارد و همچنان تجمع کربن داشته باشد یا از نظر مقاومت از نظر مشخصات فنی خارج باشد.

نحوه تست پلاگین های براق با استفاده از چند متر

نحوه تعمیر پنجره گیر کرده ماشین

ماژول برقی

می توانید مقاومت برقی را با یک مولتی متر دیجیتال (DMM) آزمایش کنید

همانطور که گفته شد ، مقاومت داخلی گلدان های برقی با شروع تخریب شاخه ها تغییر می کند. می توانید مقاومت دوشاخه ها را با یک مولتی متر دیجیتال (DMM) آزمایش کنید.

روند آزمایش شمع بسته به نوع وسیله نقلیه شما ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال ، اگر شاخه سخت است

دسترسی ، شما ممکن است بخواهید مقاومت را در مهار سیم کشی و نه در شاخه های خود بررسی کنید. برای روش صحیح آزمایش ، بهتر است با یک دفترچه راهنمای تعمیر یا پایگاه داده تعمیرات مشورت کنید.

به طور کلی ، با انجام موارد زیر می توانید مقاومت یک برقی را تست کنید:

اطمینان حاصل کنید که اشتعال خودرو در وضعیت خاموش باشد.

اتصال برق را از یکی از دوشاخه های برق جدا کنید.

مولتی متر دیجیتال (DMM) خود را روی تنظیم اهم قرار دهید.

سرخ کنتور قرمز را به ترمینال فیش برق وصل کنید.

سرب سیاه سنج را به زمین خوب مانند بلوک موتور وصل کنید.

به میزان مقاومت روی کنتور خود توجه کنید. اگر کنتور بیش از حد مجاز (OL) را بخواند ، این نشان دهنده مدار باز و دوشاخه برقی معیوب است. به همین ترتیب ، اگر یک پلاگین برقی دارای مقاومت داخلی قابل توجهی متفاوت از بقیه باشد ، احتمالاً آن شاخه معیوب است و باید تعویض شود.

در صورت تردید ، برای مشخصات مقاومت سازنده خودرو با یک دفترچه راهنمای تعمیرات یا بانک اطلاعات تعمیرات مشورت کنید.

به خاطر داشته باشید که یک برقی می تواند از نظر الکتریکی شکل خوبی داشته باشد و همچنان تجمع بیش از حد کربن داشته باشد. برای بررسی وجود چنین شرایطی ممکن است بخواهید شاخه های مشکوک را بردارید.

اگر یک یا چند شمع برقی وسیله نقلیه خود را معیوب می دانید ، انتخاب گسترده ما را بررسی کنید

چگونه بفهمیم مفصل CV داخلی معیوب است