روز خوبی است ، بنابراین شما تصمیم می گیرید که از شیشه های ماشین خود پایین بیایید تا از هوای تازه لذت ببرید. اما بعد از آن شما وارد آزادراه می شوید و کلید را می فشارید تا پنجره ها بسته شود - فقط اکنون یکی از آنها گیر کرده است. و شما نمی دانید چه کاری باید انجام دهید.

مطالب 

1. اجزایی که می توانند باعث گیر افتادن یک پنجره شوند

1.1 تنظیم کننده پنجره

1.2 موتور

1.3 تعویض

1.4. سیم کشی

2. چگونه می توان پنجره اتومبیل را با موتور شکسته رول کرد

2.1 رفع سریع برای یک پنجره قدرت گیر کرده

3. چرا پنجره اتومبیل من رول نمی شود؟

3.1 سوئیچ پنجره بد یا شل

3.2 برف و یخ

4. جایگزینی موتور پنجره خود را

روز خوبی است ، بنابراین شما تصمیم می گیرید که از شیشه های ماشین خود پایین بیایید تا از هوای تازه لذت ببرید. اما بعد از آن شما وارد آزادراه می شوید و کلید را می فشارید تا پنجره ها بسته شود - فقط اکنون یکی از آنها گیر کرده است. و شما نمی دانید چه کاری باید انجام دهید.

نحوه تعمیر پنجره گیر کرده ماشین

بدیهی است که پایین نگه داشتن پنجره خود در واقع یک گزینه نیست. نه تنها باعث می شود اتومبیل شما در معرض سرقت قرار گیرد بلکه کابین خودرو را در معرض عناصر قرار می دهد.

اجزایی که می توانند باعث گیر افتادن یک پنجره شوند

تنظیم کننده پنجره

تنظیم کننده پنجره مکانیزمی است که به وسیله آن موتور پنجره پنجره را بالا و پایین می کند. برای دهه ها ، تنظیم کننده های نوع قیچی و دنده ای رایج بود و در آن موارد ، خرابی موتور شایع ترین علت سو mal عملکرد است. اتصالات تنظیم کننده ضبط شده یا فرسوده نیز ممکن است مسئله مشابهی ایجاد کند.

تنظیم کننده پنجره مکانیزمی است که به وسیله آن موتور پنجره پنجره را بالا و پایین می کند.

موتور

موتورهای برقی پنجره ای موتورهای برگشت پذیر DC هستند که در درها نصب می شوند و به مکانیزم تنظیم کننده پنجره متصل می شوند که معمولاً فقط توسط دو سیم رانده می شوند. برگشت قطب به موتور پنجره باعث می شود جهت آن معکوس شود. برخی از موتورهای پنجره برقی (مانند موتورهای یک لمسی-پایین و یک لمسی) "موتور هوشمند" هستند که هر زمان تعویض شوند باید "مقداردهی اولیه" شوند.

تعویض

کلید پنجره برقی یک دستگاه برگشت قطبی است که برق و زمین را به پایانه های مشترک مرکز می رساند. وقتی سوئیچ در یک جهت کار می کند ، برق و زمین موتور را از یک طرف تغذیه می کنند و وقتی سوئیچ در جهت دیگر کار می کند ، قطبیت موتور برعکس می شود. متأسفانه ، هنگامی که باران می بارد در حالی که پنجره ها پایین هستند ، کلیدها معمولاً اولین گیرنده آب باران هستند که می توانند در کلیدها جمع شده و آنها را خراب کنند.

نگه داشتن سوئیچ شیشه اتومبیل به سمت بالا

نگه داشتن کلید پنجره به هنگام باز کردن و ضربه زدن به درب اتومبیل ممکن است موتور را شیشه کرده و باعث شود تا در تماس بعدی آرماتور قرار گیرد.


سیم کشی

سیم کشی پنجره برق تخصصی است زیرا کلید اصلی به صورت سری و با تمام سوئیچ های دیگر سیم دار است. وقتی همه سوییچ ها در حالت استراحت هستند ، هر دو طرف موتور شیشه برق زمین می شوند. اما معمولاً زمینی که تمام سوئیچ های دیگر را تغذیه می کند (درهای دیگر) از طریق کلید اصلی به آن سوئیچ ها تغذیه می شود. در موارد نادر ، زمین ممکن است از طریق سوئیچ درب جلو مسافر تغذیه شود.

نکته مهم: درک چگونگی سیم کشی ویندوز برقی شما در صورت وجود خطای سیم کشی که از کارکرد پنجره جلوگیری می کند ، تفاوت ایجاد می کند. به عنوان مثال ، ممکن است یک پنجره برق سمت مسافر مشاهده کنید که کاملاً با کلید اصلی کار می کند اما صرف نظر از موقعیت کلید "Window Lock" با کلید سمت مسافر کار نمی کند. این نمی تواند سوئیچ اصلی را به زمین سوئیچ سمت مسافر تغذیه نکند. همچنین می تواند به دلیل سوئیچ کنار سرنشین سو passenger استفاده شود. هر یک ممکن است.

چگونه می توان پنجره اتومبیل را با موتور خراب رول کرد

یکی از دلایل احتمالی پنجره برق غیرفعال ، خرابی موتور است. بعضی اوقات موتورهای DC با برس مشکل دارند ، بنابراین وقتی برق و زمین اعمال می شود ، پاسخ نمی دهند. در موردی از این دست ، موتور در نهایت نیاز به تعویض دارد.

پنجره ماشین که غروب خورشید را منعکس می کند

یکی از دلایل احتمالی پنجره برق غیرفعال ، خرابی موتور است.


اما به عنوان یک اقدام موقتی ، می توانید با روشن شدن جرقه و روشن بودن سوئیچ شیشه برقی در اتومبیل را باز کرده و آن را محکم بزنید. اگر قلم موهای فرسوده باعث عدم کارکرد موتور شده است ، ممکن است یک یا دو پنجره به سمت بالا (یا پایین) برود ، اما روی کارکردن آن بیش از یک یا دو بار حساب نکنید. دستورالعمل های گام به گام دقیق در زیر در "رفع سریع برای یک پنجره برق گیر" ذکر شده است.

رفع سریع برای یک پنجره قدرت گیر کرده


در اینجا دو گزینه وجود دارد که می توانید سعی کنید سریع (و به طور موقت) پنجره گیر کرده ماشین را تعمیر کنید:

رفع سریع شماره 1

کلید اشتعال را روشن کنید.

کلید پنجره خود را در حالت "بالا" فشار داده و نگه دارید.

در حالی که سوئیچ پنجره را فشار می دهید ، درب ماشین را باز کرده و محکم بزنید. این ممکن است موتور را شیشه کرده و باعث شود تا در تماس بعدی آرماتور قرار بگیرد. معمولاً موتور پنجره دوباره شروع به کار می کند تا زمانی که به تماس بد برسد. این به شما این امکان را می دهد تا قبل از شروع دوباره سوunction عملکرد ، شیشه اتومبیل خود را بالا بزنید.

اگر شیشه اتومبیل شما رول نمی شود ، چند بار دیگر آن را امتحان کنید.

رفع سریع شماره 2

اگر مراحل بالا کار نمی کند ...

موتور پنجره برقی (که معمولاً در قسمت پایین پیدا می شود) را در ماشین آسیب دیده ماشین قرار دهید

ر اگر مطمئن نیستید کجاست ، ممکن است بتوانید آنلاین آن را جستجو کنید.

کلید پنجره خود را در حالت "بالا" نگه دارید. سپس ، با استفاده از مشت یا جسم بلانت ، نقطه ای را در منطقه عمومی که موتور پنجره برق در آن قرار دارد ، بزنید. مراقب باشید پانل درب آسیب نبیند - از پلاستیک شکننده ساخته شده است.

اگر پنجره سرانجام غلت زد ، آن را همانطور که هست بگذارید تا زمانی که بتوانید آن را درست کنید. به یاد داشته باشید که این فقط یک رفع موقت است و ممکن است این مراحل برای بار دوم انجام نشود.

اگر بعد از چندین بار پنجره شما نچرخد ، موتور ممکن است برای احیا دوباره خیلی دور باشد. همچنین ممکن است مشکلی غیر از موتور ، جلوگیری از عملکرد صحیح پنجره باشد.

توجه: اگر می توانید شیشه اتومبیل خود را رول کنید ، سعی نکنید دوباره آن را پایین بکشید تا موتور پنجره تعویض شود. هیچ تضمینی وجود ندارد که یک راه حل سریع برای بار دوم کار کند.

چرا پنجره اتومبیل من رول نمی شود؟

بعضی اوقات شیشه های برقی ، به خصوص شیشه های عقب ، پایین نمی روند زیرا به دلیل زیاد استفاده نشدن در لاستیک گیر کرده اند. اگر می خواهید پنجره را کار کنید و کار نمی کند ، چراغ گنبد را تماشا کنید. اگر هنگام کار با سوئیچ چراغ گنبد کم نور شود ، این بدان معنی است که برق به موتور می رسد و احتمالاً سوئیچ یا سیم کشی نیست.

چراغ های داخلی اتومبیل لوکس از نزدیک بسته می شوند

اگر می خواهید پنجره را کار کنید و کار نمی کند ، چراغ گنبد را تماشا کنید.

با روشن بودن موتور و ولتاژ سیستم کمی بیشتر که از طریق خروجی دینام (14.5 ولت به جای 12) تأمین می شود ، به آرامی از مقداری اسپری سیلیکونی در داخل و خارج از پنجره UP که در آن شیشه با شلیک کار می کند در حالی که به راحتی کار می کنید ، استفاده کنید. باید از این طریق سست شود. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است به یک متخصص حرفه ای برای بررسی آن نیاز داشته باشید.

از روان کننده سیلیکونی (از طریق لوله یا اسپری) می توان برای روانکاری جریان گلوله ای که در آن پنجره به سمت بالا و پایین حرکت می کند ، کمک کرد تا پنجره ها به صورت روان کار کنند. تکنسین ها هنگام کار بر روی شیشه های برقی مرتباً این کار را انجام می دهند.

سوئیچ پنجره بد یا شل


یکی دیگر از دلایل عمده شیشه برق غیرفعال ، خرابی یا خرابی سوئیچ پنجره است. با گذشت زمان ، این کلیدها ، دقیقاً مانند بقیه کلیدهای موجود در وسیله نقلیه شما ، به دلیل استفاده مکرر ، می توانند فرسوده شوند. این سوئیچ ها در اثر خوردگی مخاطبین سوئیچ داخلی توسط آب باران آسیب می بینند. اگر متوجه شوید که پنجره حتی وقتی چندین بار کلید را فشار دهید ، پاسخ نمی دهد ، ممکن است سوئیچ خراب باشد. دوباره ، چراغ گنبد را تماشا کنید تا ببینید آیا هنگام کارکردن سوئیچ ، کمی کم می شود یا خیر. اگر چنین شود ، احتمالاً سوئیچ یا سیم کشی دلیل این نگرانی نیست.

فشار دادن دستی سوئیچ پنجره اتومبیل

با گذشت زمان ، این کلیدها ، دقیقاً مانند بقیه کلیدهای موجود در وسیله نقلیه شما ، به دلیل استفاده مکرر ، می توانند فرسوده شوند.

اگر از کلید پنجره سمت مسافر استفاده می کنید ، کلید اصلی پنجره واقع در سمت راننده را فشار دهید. اگر با استفاده از کلید اصلی پنجره کار می کند ، احتمالاً سوئیچ پنجره سمت مسافر شما مشکل ساز است. با این حال ، همانطور که قبلا ذکر شد ، سوئیچ اصلی می تواند ، اگر مخاطبین در حالت استراحت برای پنجره مورد نظر به خطر بیفتد ، از سوئیچ سمت مسافر جلوگیری کند حتی اگر سوئیچ سمت مسافر بد نباشد. اگر درک نکنید که سوئیچ اصلی به صورت سری با سمت مسافر و سایر سوئیچ ها متصل شده است ، ممکن است گیج کننده باشد.

بیشتر اوقات ، اگر سوئیچ مقصر باشد خوش شانس هستید. در صورت وجود سوئیچ معمولاً تعویض سوئیچ نسبت به سایر اجزا ارزانتر است. اما هنگام تعویض کلید با قطعات تر و تمیز پلاستیکی بسیار مراقب باشید. وسایل نقلیه با قدمت بیش از چند سال دارای قطعات پلاستیکی خارج از تولید نیستند و اتصالات سوئیچ نیز ممکن است شکننده باشد.

برف و یخ

تجمع برف و یخ همچنین می تواند باعث گیر افتادن شیشه برق شما شود. پنجره های شیشه ای ممکن است به قاب خود بچسبند و باعث تنش در تنظیم کننده های پنجره شوند. در این صورت ، یک راه حل ساده این است که به طور منظم وسیله نقلیه خود را تمیز کنید و در ماه های زمستان شیشه های خود را یخ بزنید.

سرمای شدید هوا همچنین ممکن است باعث ایجاد ترک در شیشه پنجره شود.

شیشه ماشین یخ زده

تجمع یخ می تواند باعث گیر افتادن شیشه های برق شود.

جایگزینی موتور پنجره

حتی اگر شیشه اتومبیل خود را با استفاده از مراحل گفته شده در بالا ببندید ، در نهایت باید آن را تعمیر کنید - و توصیه می شود هرچه زودتر آن را تعمیر کنید.


اگر معلوم شد که این مشکل از موتور پنجره برقی است ، قطعات بسیار با کیفیت زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند ، بنابراین یافتن تعویض موتور پنجره با قیمت مناسب بسیار آسان است. می توانید موتور خود را تعویض کنید (اگر دانش کافی دارید) یا یک کار حرفه ای برای خود انتخاب کنید.