برای هر وسیله نقلیه ، فناوری ترمز خودکار یک لایه امنیتی اضافی مفید است. هنگام رانندگی ، این نوع سیستم ترمز با توقف خودکار یا کند کردن وسیله نقلیه ، از برخورد رانندگان با هرگونه مانع جلوگیری می کند. اگرچه لزوماً تضمین نمی کند که راننده در یک تصادف رانندگی به سر می برد ، اما می تواند تا حد زیادی در جلوگیری از چنین اتفاقی - یا حداقل کاهش خسارت ناشی از برخورد غیرقابل اجتناب - کمک کند.

نحوه عملکرد واقعی ترمز اتوماتیک 

فناوری ترمز اتوماتیک از مهمترین ویژگی های استاندارد ایمنی در صنعت خودرو طی یک و نیم دهه گذشته بوده است. اما چگونه این سیستم ها وظیفه ای را که برای آن طراحی شده است به انجام می رسانند؟ در اینجا چیزی است که دانشجویان مکانیک خودرو باید در مورد این فناوری بدانند.

دقیقاً نحوه عملکرد ترمز اتوماتیک چگونه است؟

فناوری ترمز اتوماتیک به لطف مجموعه ای از دوربین ها و سنسورهای تعبیه شده در خودرو کار می کند. هنگامی که سیستم متوجه می شود راننده بیش از حد به مانعی نزدیک شده است ، ترمزها را به طور خودکار پمپ می کند. موانع می تواند شامل دوچرخه سواران ، عابران پیاده ، اشیای بی جان یا حیات وحش باشد. اگر راننده به اندازه کافی فعال نباشد و به تنهایی از مانع جلوگیری کند ، این فناوری به عنوان یک لایه ایمنی دیگر عمل می کند. با این حال ، لازم به یادآوری است که فناوری ترمز اتوماتیک در بعضی از اتومبیل ها ممکن است فقط برای تماشای اتومبیل های دیگر و نه عابران پیاده طراحی شده باشد.

سیستم های ترمز اتوماتیک برای جلوگیری از برخورد با موانعی مانند حیات وحش کار می کنند

آنچه دانش آموزان ثبت نام شده در مدرسه مکانیک خودکار باید درباره قطعات سیستم بدانند

خرید کشویی دنده 5 207

دانشجویان در دوره های مکانیک اتومبیل مطمئناً علاقه مند خواهند بود که بفهمند کدام قسمت های خودرو فناوری ترمز اتوماتیک را امکان پذیر می کند. معمولاً این فناوری به لطف حسگرها ، دوربین ها و / یا رادارها عمل می کند. هر یک از این سیستم ها برای اینکه راننده را از خطر پیش رو نجات دهد ، فناوری ترمز را فعال می کند. این قطعات را اغلب می توان در قسمتهای خاصی از اتومبیل مانند دریچه های هوا یا جلوپنجره جلو یافت. تا زمانی که هیچ عنصری مانند برف ، باران یا تاریکی مانع دید آن نشود ، می توان از ترمز اضطراری استفاده کرد تا به راننده از یک وضعیت فاجعه بار جلوگیری کند. این فناوری اغلب همزمان با سیستم هشدار برخورد به جلو ، جایی که یک سیگنال یا صدا راننده را از خطرات احتمالی آگاه می کند ، کار می کند.

به یاد داشته باشید که این سیستم های ترمز به معنای جایگزینی برای مداخله انسان نیستند

سایر نکاتی که باید در مورد فناوری ترمز اتوماتیک بدانید

در حالی که ترمز اضطراری خودکار خط دفاعی اضافی مفیدی را برای رانندگان فراهم می کند ، توجه به این نکته ضروری است که این سیستم در برخی مواقع می تواند بدون وجود مانعی در معرض ترمزگیری ناگهانی قرار گیرد. این به عنوان "مثبت نادرست" شناخته می شود. هنوز هم ، هنگامی که به درستی اعمال می شود ، سیستم برای از بین بردن اختلاف تقسیم ثانیه بین ایمنی و برخورد عمل می کند. واقعیت دیگری که دانش آموزان در مدرسه مکانیک اتومبیل باید از آن آگاه باشند این است که اگر راننده به اندازه کافی به ترمز نرسد ، سیستم ترمز خودکار وارد می شود تا فشار بیشتری به ترمز وارد کند تا اطمینان حاصل شود که خودرو در زمان مناسب متوقف می شود. اگرچه طوری طراحی نشده است که به عنوان جایگزینی برای توجه رانندگان به محیط اطراف و ترمزگیری در صورت لزوم عمل کند ، اما فناوری ترمز اتوماتیک مطمئناً برای حفظ امنیت بیشتر در جاده وسیله خوبی برای وسیله نقلیه است.

خرید پمپ هیدرولیک پژو پارس