هشدار عبور از خط و هشدار خروج از خط از وسایل کمکی الکترونیکی رانندگی هستند که به شما کمک می کنند خودروی شما در یک مسیر مستقیم قرار بگیرد. اگرچه به نظر آسان می رسد ، اما این فناوری ها در جاده های باریک یا رانندگی طولانی و خسته کننده مفید هستند. آنها نیز به طور فزاینده ای رایج می شوند. برای تهیه اتومبیل با هر دو (یا هر دو) دیگر نیازی به بودجه شش رقمی ندارید.

هشدار خروج از خط چگونه کار می کند؟: به دنبال چه چیزی باشید

کمک در امتداد خط و هشدار خروج از خطوط اصطلاحاتی در صنعت برای فناوری است که بر روی دور ماندن ماشین از خط خود متمرکز است. سیستم های هشدار خروج از خط فقط به راننده هشدار می دهند که ماشین از لاین خود خارج می شود ، در حالی که کمکی برای حفظ خط در واقع باعث می شود ماشین از لاین خارج نشود. این سیستم ها اغلب با فناوری همراه است که عملکردهای دیگری مانند کنترل کروز تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار را نیز انجام می دهد.

تسلا های کاملاً خودران اکنون در جاده هستند!

سیستم های هشدار خروج از خط ، جاده را اسکن می کنند تا نشانگرهای خط را مشخص کنند. اگر اتومبیل از روی این نشانگرها رد شود ، معمولاً با بوق زدن یا نمایش یک پیام هشدار دهنده روی داشبورد ، سیستم به راننده اطلاع می دهد. پس از آن راننده است که می تواند اقدامات اصلاحی را انجام دهد. اگر می خواهید اتومبیل بخرید و می خواهید با هشدار خروج از خط از آن مطلع شوید ، می توانید رتبه بندی ایمنی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) را بررسی کنید.

کمکی که برای حفظ مسیر انجام می شود با اجازه دادن به ماشین در مسیر درست ، کارها را یک قدم جلوتر می برد. برخی سیستم ها ترمزها را در یک طرف اتومبیل قرار می دهند تا سعی کنند آن را در موقعیت صحیح قرار دهند ، اما بسیاری از سیستم های جدید از فرمان استفاده می کنند. میزان ورودی فرمان می تواند از تکان دادن ملایم به منظور راهنمایی راننده تا مداخلات کامل باشد. برخی از سیستم های فرمان اتوماتیک - مانند سیستم های ارائه شده توسط مرسدس بنز و پورشه ، در میان سایر سیستم ها - از انحنای ملایم در بزرگراه ها پیروی می کنند یا تغییر مسیر را آغاز می کنند.

از آنجا که توانایی های این فناوری از سیستم به سیستم دیگر متفاوت است ، مهم است که قبل از انصراف از وظایف نگهداری خط به ماشین آلات ، از محدودیت های ماشین خاص خود مطلع شوید. و گرچه برخی از اتومبیل ها می توانند در شرایط خاص خود را تا حد محدود هدایت کنند ، به یاد داشته باشید که هیچ یک از این فناوری به رانندگی کاملاً خودمختار نزدیک نیست. این کمک ها به منظور ایمن سازی رانندگی است ، اما هیچ جایگزینی برای یک راننده انسان توجه نیست.

هشدار خروج از خط: چه کسی بهترین کار را انجام می دهد؟

هشدار حفظ خط و خروج از خط به مجموعه سیستم های کمک راننده هوندا سنسینگ که در حال حاضر در اکثر مدل های خودروساز ژاپنی موجود است ، ارائه می شود. اما هوندا با سیستم کاهش جاده خروج خود یک گام فراتر از بیشتر حرکت می کند. با این کار وقتی ماشین در کنار جاده کنار می رود بدون اینکه چراغ راهنما فعال شود ، ورودی های ترمز و فرمان را برای جلوگیری از خارج شدن ماشین از جاده اعمال می کند. برخی از مدل ها همچنین سیستم LaneWatch هوندا را دارند که دوربین هایی را به آینه خارجی سمت مسافر اضافه می کند. هر زمان راننده به سمت راست سیگنال می دهد ، یک فید ویدئویی از دوربین روی صفحه داشبورد ماشین نمایش داده می شود ، بنابراین دید را افزایش می دهد. با این حال ، انتظار می رود هوندا این ویژگی را به نفع نظارت ارزان تر بر روی نقطه کور متوقف کند.

فرمان انطباق مستقیم اینفینیتی

مارک لوکس نیسان جایزه پیچیده ترین راه حل فناوری حفظ خط را دریافت می کند. Infiniti’s Direct Adaptive Steering Steering در واقع ارتباط بین فرمان و جاده را قطع می کند. این سیستم درایو به سیم می تواند با کمکی برای حفظ خط عمل کند تا اصلاحات جزئی در فرمان ایجاد شود تا خودرو در لاین خود متمرکز شود. این امر همچنین هنگامی که واقعاً می خواهید کنترل را داشته باشید ، احساس بیگانه ای به فرمان می دهد. جالب اینجاست که Infiniti همچنین به عنوان بخشی از سیستم ProPilot Assist مرکز اتوماتیک لاین را ارائه می دهد ، اما نه در ترکیب با Direct Adaptive Steering. مدل های اینفینیتی یا یک سیستم دارند یا سیستم دیگر.

مرسدس بنز

مرسدس سیستم کمکی برای نگهداری از خط را ارائه می دهد که با چرخاندن چرخ های منفرد یک ماشین را دوباره به لاین خود می اندازد. اما این خودروساز آلمانی همچنین دارای یک سیستم کمکی فرمان است که می تواند از طریق ورودی های فرمان اتومبیل را در لاین خود متمرکز نگه دارد. این سیستم با سرعت حداکثر 124 مایل در ساعت ، در دو قسمت مستقیم جاده و پیچ های ملایم کار می کند. در درجه اول به نشانه گذاری خط متکی است ، اما همچنین می تواند وسیله نقلیه مقابل خود را "دنبال" کند. در صورت حرکت راننده در حالی که اتومبیل دیگری در نقطه نابینایی خود قرار دارد ، سیستم نظارت بر نقاط کور در برخی از مدل های مرسدس نیز سعی می کند ماشین را به داخل خط خود هدایت کند.

تسلا

یکی از ویژگی های کمکی فرمان که باعث می شود خودرو از خط خارج نشود ، یکی از جنبه های سیستم خلبان اتوماتیک مورد بحث تسلا است. خلبان اتوماتیک به اتومبیل اجازه می دهد ورودی های قابل توجهی از فرمان ایجاد کند ، اگرچه تسلا به رانندگان توصیه می کند که باید همیشه آماده تحویل گرفتن فرمان باشند. در حالی که بیشتر سیستم ها برای نگه داشتن خودرو در مسیر خود ، Auto طراحی شده اند


راننده همچنین می تواند در زمان تغییر مسیر کمک کند. این می تواند تغییرات خط خودکار را با یک ضربه سیگنال چرخشی انجام دهد.