به دلیل هدف و موقعیت مکانی ، اتصالات با سرعت ثابت (CV) دارای سرعت خرابی بالایی هستند. مفاصل به طور مداوم در حال حرکت به سمت بالا و پایین به عنوان بخشی از زیر خودرو هستند ، جایی که در معرض سنگ و سایر آوارهای جاده قرار می گیرند.


فهرست :

1. CV Joint چیست؟

2. 3 مورد از علائم مشترک CV بد

2.1 صداهای غیر عادی

2.2. ارتعاشات

2.3 نشت چربی

3. چگونه می توان مفصل بد CV را تشخیص داد

3.1 بازرسی بصری انجام دهید

3.1.1 درایو تست کنید

4- هزینه تعویض مفصل CV چقدر هزینه دارد؟

به دلیل هدف و موقعیت مکانی ، اتصالات با سرعت ثابت (CV) دارای سرعت خرابی بالایی هستند. مفاصل به طور مداوم در حال حرکت به سمت بالا و پایین به عنوان بخشی از زیر خودرو هستند ، جایی که در معرض سنگ و سایر آوارهای جاده قرار می گیرند.

این یک فرصت خوب است که شما در دوران حرفه ای رانندگی خود یک مفصل CV معیوب را تجربه کنید. مفاصل فرسوده معمولاً با علائمی مانند صداهای عجیب ، لرزش و نشت چربی همراه هستند.

اتصال اتومبیل

اتومبیل های چرخ جلو - و همچنین بسیاری از وسایل نقلیه چهار چرخ محرک و چهار چرخ محرک - از یک جفت محور CV برای انتقال نیرو به چرخ های محرک جلو استفاده می کنند.

CV Joint چیست؟

اگرچه اتصالات CV گاهی در برنامه های دیگر یافت می شود ، اما بیشتر آنها به عنوان اتصالات انعطاف پذیر در مجموعه های محور CV استفاده می شوند. اتومبیل های چرخ جلو - و همچنین بسیاری از وسایل نقلیه چهار چرخ محرک و چهار چرخ محرک - از یک جفت محور CV برای انتقال نیرو به چرخ های محرک جلو استفاده می کنند.

در یک خودروی محرک چرخ جلو ، محورهای CV سیستم انتقال نیرو را به توپی چرخ متصل می کنند. نیروی چرخشی از موتور به مخابراتی منتقل می شود ، که به نوبه خود ، این نیرو را به محورهای CV منتقل می کند. سپس محورهای CV توپی چرخ ها را می چرخانند ، که به عنوان یک نقطه نصب برای مجموعه های چرخ و تایر عمل می کنند.

چگونه بفهمیم مفصل CV داخلی معیوب است

هر محور CV دارای یک مفصل CV داخلی و خارجی است. اتصالات باعث می شود که محور خودرو CV هنگام عبور خودرو از روی دست اندازها بالا و پایین برود. همچنین ، اتصالات بیرونی برای چرخاندن چرخ های جلو محوری است.

حتی اگر امروزه انواع مختلفی از طرح های اتصال CV (Rzeppa ، سه پایه و غیره) استفاده می شود ، از لحاظ اینکه حاوی نوعی مونتاژ تحمل هستند که به شما امکان حرکت می دهند ، همه آنها مشابه هستند. چکمه های لاستیکی پر از گریس نیز وجود دارد که از اتصالات CV محافظت می کند. چربی مفاصل را چرب می کند و برای ماندگاری آنها ضروری است.

ویدئو زیر عملکرد یک محور CV (همچنین به عنوان رانش جلو شناخته می شود) و اتصالات CV نشان می دهد:

3 علائم مشترک CV بد

وقتی اتصالات در یک محور CV خراب شوند ، می توانند مشکلات مختلفی ایجاد کنند. اتصالات CV خارجی معمولاً سریعتر از مفاصل داخلی فرسوده می شوند زیرا در زوایای شدیدتری کار می کنند. اما هر دو نوع مفصل می توانند سرانجام خراب شوند ، و در صورت خراب شدن ، احتمالاً یک یا چند مورد از علائم زیر را مشاهده خواهید کرد:

صداهای غیر عادی

اتصالات بد CV اغلب باعث صداهای غیرطبیعی می شوند. اتصالات CV خارجی فرسوده هنگام چرخش و شتاب گرفتن خودرو معمولاً صدای کلیک یا صدای ناگهانی ایجاد می کنند. از طرف دیگر ، اتصالات بد CV داخلی معمولاً با شتاب و کاهش سرعت ، صدای انقباضی ایجاد می کنند

ارتعاشات

اتصالات داخلی CV ساییده همچنین می توانند هنگام لرزش خودرو باعث لرزش یا لرزش شوند.

نشت چربی

پاره شدن یا در غیر این صورت آسیب دیده بودن بوت CV معمولاً منجر به نشت چربی می شود. مفصل CV اغلب در هنگام خراب شدن بوت آسیب می بیند زیرا در هنگام نشت چربی ، خاک و آوار وارد می شود. علاوه بر این ، از بین رفتن چربی همچنین منجر به کمبود روغن می شود که معمولاً منجر به تخریب زودرس مفصل می شود.

روشن شدن چراغ هشدار دهنده گیربکس

کیت مشترک cv برای یک ماشین

اتصالات CV خارجی معمولاً سریعتر از مفاصل داخلی فرسوده می شوند زیرا در زوایای شدیدتری کار می کنند.

چگونه می توان مفصل بد CV را تشخیص داد

بسیاری از مسائل مختلف می توانند مفصل بد CV را تقلید کنند. علاوه بر این ، تعیین اینکه کدام مفصل باعث ایجاد مشکل می شود دشوار است. قبل از تمام شدن و خرید یک مجموعه محور CV جدید برای جایگزینی مفصل ، بهتر است پیش از این کارهای تشخیصی انجام دهید.

فهرست کامل قطعات خودرو

آیا از خود می پرسید که چگونه تشخیص دهیم که مفصل CV بد است؟ نکات زیر به شما کمک می کند تا به این سوال پاسخ دهید.

بازرسی بصری انجام دهید

اولین قدم انجام بازرسی بصری است. اگر بوت مفصل CV پاره شده و از چربی چربی نشت می کند ، احتمال اینکه مفصل نیز خراب باشد وجود دارد. بیشتر متخصصان برای رفع مشکل کل مجموعه محور را تعویض می کنند.

درایو تست کنید

اگر چکمه ها و اتصالات خوب به نظر برسند ، کار بعدی که می خواهید انجام دهید این است که اتومبیل را در پارکینگ رانندگی کنید.

برای بررسی اتصال مفصل CV خارجی پر سر و صدا:

ماشین را برعکس قرار دهید. سپس فرمان را تا یک طرف بچرخانید و به صورت دایره ای به عقب رانندگی کنید. فرمان را در جهت دیگر بچرخانید و مراحل را تکرار کنید

اگر صدای کلیک یا صدای ناگهانی بسیار واضحی را می شنوید ، احتمال زیادی وجود دارد که مفصل CV خارجی فرسوده شود.

برای بررسی اتصال مفصل CV داخلی پر سر و صدا:

در حالی که شتاب می گیرید ، وسیله نقلیه را به صورت معکوس برانید و مرتباً سرعت خود را کاهش دهید.

اگر صدای جمع شدن بسیار مشخصی وجود داشته باشد ، احتمال فرسودگی مفصل داخلی وجود دارد.

اما منتظر بمانید - اگر لرزش وجود داشته باشد چه می کنید

آیا ممکن است مفصل CV داخلی معیوب باشد؟ در برخی موارد ، ممکن است بتوانید مفصل داخلی را هنگام نگه داشتن چرخ (با ایمن نگه داشتن وسیله نقلیه و حمایت از وسیله نقلیه) ، در دست بگیرید.

اگر این پاسخ قطعی نداشته باشد ، می خواهید سایر مشکلات (به عنوان مثال ، پایه های ماساژور فرسوده) را محکوم کنید قبل از محکوم کردن اتصالات CV

مفصل cv در زیر وسیله نقلیه

اگر تصمیم دارید یک حرفه ای جایگزین محور CV خود شوید ، معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که برای انجام کار چیزی در حدود 300 تا 700 دلار بپردازید.

هزینه تعویض مفصل CV چقدر است؟

این روزها معمول است که به جای تعمیر اتصال CV معیوب ، کل مجهز به محور CV را تعویض کنید. اگر تصمیم دارید یک حرفه ای جایگزین محور CV خود شوید ، معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که برای انجام کار چیزی در حدود 300 تا 700 دلار بپردازید.

اگر ابزار و دانش کافی دارید ، می توانید با تعویض محور CV خود صرفه جویی کنید. قیمت بیشتر محورهای CV جایگزین چیزی در حدود 75 تا 200 دلار است. مطمئناً قیمت دقیق به عوامل مختلفی از جمله سال ، ساخت و مدل وسیله نقلیه شما بستگی خواهد داشت.

نحوه تعمیر پنجره گیر کرده ماشین