مدت هاست که تولیدکنندگان در حال تجربه هنر ایجاد یک وسیله نقلیه لوکس و زیبا هستند.  در حالی که اغلب فقط چند مدل از این وسایل نقلیه ساخته شده اند تا فوق العاده انحصاری باشند ، آنها در سراسر جهان به دلیل سرعت چشمگیر ، طراحی ، ویژگی ها و کیفیت مورد تحسین قرار می گیرند - و مطمئناً کاوش پتانسیل این دستگاه های معتبر سرگرم کننده است ! اگر شما عاشق مشتاق اتومبیل هستید و علاقه مند به مکانیک شدن هستید ، دوست دارید بیشتر در مورد ساخت گرانترین اتومبیل های جهان بدانید.

گرانترین خودروهای روز دنیا 2022

بوگاتی لا ووئیتر نوآر: آنچه دانش آموزان مدرسه مکانیک باید درباره اتومبیل با بیشترین برچسب قیمت بدانند

بوگاتی لا ووئیتر با برآورد قیمت 23.5 میلیون دلار CAD بیشتر لیست های "گرانترین ماشین" را به خود اختصاص داده است. طراحی این سوپراسپرت نوعی خوشبختی برای ورزش Jean Bugatti Type 57 SC Atlantic است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون مفقود شده است. نمای براق و تمام مشکی La Voiture Noire از الیاف کربن تراش خورده ساخته شده است که در جلو از جلو پنجره مشبک بوگاتی به شکل نعل اسب برخوردار است.

در مورد موتور و عملکرد آن ، این بوگاتی به یک موتور 8 لیتری چهار توربو W16 مجهز شده است که دانشجویان مدرسه مکانیک با یافتن قدرت فوق العاده 1500 اسب بخار متحیر خواهند شد. پیشرانه باورنکردنی این وسیله نقلیه آن را قادر می سازد تا به سرعت بالاتر از 450 کیلومتر در ساعت برسد ، در حالی که فقط در 2.4 ثانیه از 0-100 کیلومتر در ساعت شتاب می گیرد.

هیجان انگیز Pagani Zonda HP Barchetta

پاگانی زوندا HP Barchetta با قیمت 22 میلیون دلار CAD ، یک شگفتی ایتالیایی است و در سال 2018 به عنوان گرانترین وسیله نقلیه در جهان از آن برتر است. "بارچتا" در ایتالیایی به معنای قایق کوچک است که به نور خودرو ، طراحی فیبر کربن و ابعاد کوچک اشاره دارد. در واقع ، وزن بارچتا فقط 53 سانتی متر است. امروزه فقط سه بارچتای HP وجود دارد و یکی متعلق به هوراسیو پاگانی ، بنیانگذار پاگانی است.

Zonda HP Barchetta دارای پیشرانه 6.0 لیتری توئین توربو V12 است که قدرت خیره کننده 789 اسب بخار را فراهم می کند. این وسیله نقلیه برای داشتن یک تجربه عملیاتی بیشتر به جعبه دنده دستی 6 سرعته مجهز است و می تواند حداکثر سرعت 338 کیلومتر در ساعت را داشته باشد. از نظر شتاب ، برای رسیدن به سرعت 0-100 کیلومتر در ساعت فقط بارچتا 3.1 ثانیه طول می کشد.

گرانترین خودروهای روز دنیا 2022

رولز رویس به داشتن طراحی های بدیع و زیبا مشهور است و Sweptail نیز از این قاعده مستثنی نیست. ارزش تخمینی Sweptail 16.1 میلیون دلار CAD است ، اما ویژگی های افسانه ای آن ممکن است برچسب قیمت برخی از مجموعه داران را توجیه کند. طراحی این خودرو عناصری از مدل های گذشته رولز رویس ، با دم مخروطی و سقف شیشه ای کشیده را گرفته است. فضای داخلی آن از چرم و مواد چوبی ، ساعت های آنالوگ تیتانیوم و قفسه کلاه سفارشی ، شبیه به ظاهر یک قایق تفریحی لوکس برخوردار است. اشتباه نکنید - این وسیله نقلیه لوکس برای جلب نظر ثروتمندترین مجموعه دارها طراحی شده است. در مورد عملکرد ، Sweptail مجهز به یک موتور 6.7 لیتری V-12 است که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت شما 4.6 ثانیه است.

Koenigsegg CCXR Trevita: ماشین الماس

Koenigsegg CCXR Trevita 6 میلیون دلار CAD ارزش دارد و نه تنها به دلیل سرعت بلکه به دلیل پوشش الیاف کربن بافته شده بر روی الماس قابل توجه است. "Trevita" ، سوئدی برای سه سفید ، به بدنه بافت کربن این وسیله نقلیه اشاره دارد که در آن الیاف کربن با رزین غبار الماس پوشانده شده است. این ویژگی خارق العاده باعث می شود که این وسیله نقلیه بسیار پیچیده و گران قیمت باشد و در نتیجه امروزه فقط دو Trevitas وجود دارد. علیرغم هزینه ، نحوه درخشش Trevita در خورشید واقعاً چیزی است که باید مشاهده کرد.

گذشته از نمای بیرونی چشمگیر ، مشخصات عملکرد Trevita مطمئناً متخصصان حرفه مکانیک خودرو را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این وسیله نقلیه مجهز به پیشرانه 4.8 لیتری V-8 سوپرشارژ است که 1000 اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این ، این وسیله نقلیه می تواند حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت را طی کند ، و فقط در 2.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

لامبورگینی وننو در اصل یک اتومبیل مسابقه ای است

آخرین مورد در این لیست اما مطمئناً مهم نیست ، لامبورگینی وننو حدود 5.6 میلیون دلار CAD قیمت دارد. این وسیله نقلیه به مناسبت 50 سالگی لامبورگینی تولید شده است. وننو یک موتور با آونتادور مشترک دارد ، یک موتور 6.5 لیتری V-12 که 740 اسب بخار قدرت و شتاب سریع 0-100 کیلومتر در ساعت را در 2.9 ثانیه ارائه می دهد. همانطور که به نام "veneno" اشاره شده است ، این وسیله نقلیه به گونه ای سمی طراحی شده است که ظاهری بیگانه مانند به آن داده است. در حالی که به نظر می رسد ونوو می تواند یک اتومبیل مسابقه ای باشد ، اما آیرودینامیک بهینه شده و قاب سبک فیبر کربن آن را برای جاده ایمن می کند.