چگونه روغن گیربکس اتوماتیک DSG را عوض می کنیم؟

امروزه برای دستیابی به حداقل مصرف ، دستیابی به حداکثر عملکرد و با نگهداری کمتر ، ضروری است. گیربکس های اتوماتیک انواع مختلفی دارند ، اما کدام یک بهتر است؟

بهترین گیربکس اتوماتیک چیست؟


شاید با شنیدن عبارت 'گیربکس اتوماتیک' یکی از آن جعبه دنده های چهار سرعته به ذهن خطور کند ، واکنش های کند و خسته کننده و احساسات 'padded' معمولی برای یک ماشین متوسط آمریکایی. احساس گناه نکنید: بعد از نیم قرن رکود فنی ، طبیعی است که مردم به این فناوری بی اعتماد هستند و ترجیح می دهند خود را به "سه پدال و چوب" یک عمر بسپارند. با این حال ، در حال حاضر نیم دوازده سیستم تعویض اتوماتیک مختلف وجود دارد و اشتباه نکنید: تقریباً همه از بهتر از ما تغییر مکان می دهند. بنابراین ، امروزه دیگر معضل این نیست که چه دستی یا اتوماتیک انتخاب کنید ، بلکه کدام نوع اتوماتیک را انتخاب کنید.
گیربکس دستی: گزینه ارزان ، اما آیا بهترین است؟- چگونه کار می کند؟ چرخ دنده ها با استفاده از اهرم دنده معرفی می شوند ، که از طریق یک سری کابل ها - فرمان - قطعات را منتقل می کند - انتخاب کننده ها - مسئول درگیر شدن هر دنده. برای تعویض دنده ها باید کلاچ را فشار دهید.

- جوانب مثبت و منفی: سبک ترین ، جمع و جورترین و ارزان ترین راه حل است. همچنین "کارآمدترین" (یکی که کمترین انرژی را از موتور می دزد) است ، اگرچه مصرف قابل قبول نسخه های معادل اتوماتیک معمولاً کمتر است به دلیل این واقعیت که آنها معمولاً بیش از شش دنده دارند ... و ، در این دنده های اضافی ، آنها از دنده استفاده می کنند طولانی تر از ششم اتومبیل با گیربکس دستی. با این حال ، این گزینه ناراحت کننده ترین گزینه است و به جز رانندگی بسیار اقتصادی ، مصرف واقعی معمولاً بیشتر از مصرف اتوماتیک است. علاوه بر این ، کلاچ برای تغییرات دستی عمر محدودی دارد - حدود 150،000 کیلومتر - و تعویض آن از 360 یورو هزینه دارد.

- چه کسی آن را حمل می کند: رایج ترین نرخ ارز در اروپا است: 75٪ مدل ها - به صورت استاندارد - از آن استفاده می شود.

گیربکس اتوماتیک

DCT: گیربکس دو کلاچ یا گیربکس دو کلاچ

ایده آل برای معاملات

- چگونه کار می کند؟: از دو جعبه دنده تشکیل شده است که به طور موازی کار می کنند. یکی دسته دنده و دیگری دنده عجیب و غریب. در هر لحظه فقط یکی از جعبه ها به چرخ ها متصل شده و نیرو را به آنها منتقل می کند. در همین حال ، دیگری با قرار دادن چرخ دنده - یا "از پیش انتخاب شده" - منتظر می ماند تا تغییر ایجاد شود. هر جعبه کلاچ مخصوص خود را دارد و آنها راحت می شوند - به اصطلاح از این رو نام آن-.

- مزایا: رانش موتور هنگام تعویض قطع نمی شود ، به طوری که اگرچه سریعترین نوع تعویض نیست ، اما بسیار م effectiveثر است و بالا و پایین رفتن دنده ها با صافی کافی انجام می شود. انرژی کمی مصرف می کند ، فضای کمی را اشغال می کند و سادگی آن را بسیار سبک تر از یک گیربکس اتوماتیک معمولی می کند. از نظر هزینه ، معمولاً یک گزینه "متوسط" بین مبدل گشتاور دستی و اتوماتیک است ، بنابراین آنها یک راه حل بسیار محبوب در اتومبیل های جمع و جور هستند که به اندازه کافی گران هستند تا مشتری بودجه ای برای سرمایه گذاری در گیربکس اتوماتیک داشته باشد.

- معایب: به خصوص هنگام مانور با سرعت کم نرم تر و قابل اطمینان تر از گیربکس اتوماتیک معمولی است - برای تضمین طول عمر طولانی ، رعایت فواصل تعویض روغن که معمولاً در حدود 80،000 کیلومتر تغییر می کنند ضروری است.

- این برای شما مناسب است اگر ... شما به دنبال سازش خوبی بین قیمت هستید - به طور متوسط 1400 هزینه دارد ، صافی و عملکرد آن.

- آن را در موارد زیر خواهید یافت: (DSG) ، پورشه (PDK) ، رنو و داچیا (EDC)

اتوماتیک با مبدل گشتاور: گرانترین گزینه اما راحت ترین

ایده آل اگر شما به دنبال راحتی هستید

- چگونه کار می کند؟: در این جعبه ها از چرخ دنده های epicyclic یا سیاره ای استفاده می شود ، که دسته ای از چرخ دنده ها به جای جفت دنده کلاسیک از سه چرخ دنده تشکیل شده است - که در آنها فقط دو زنجیر مش بندی می شود و از جعبه دنده دستی و دنده استفاده می شود. کلاچ- چرخ دنده ها با اتصال و / یا ترمز گرفتن بعضی از چرخ دنده ها و برخی دیگر "تولید می شوند" و به همین دلیل جعبه دارای این توالی های دیسک های نازک است که کلاچ های چند دیسکی هستند و با فشار روغن هیدرولیک فعال می شوند. علاوه بر این ، موتور توسط یک مبدل گشتاور هیدرودینامیکی به جعبه متصل می شود. این دستگاهی است که از توربین غوطه ور در روغن برای انتقال چرخش موتور به جعبه دنده استفاده می کند - در ابتدا جز-پیراشکی است

، در سمت چپ همچنین ، برای از بین بردن لغزش مبدل و ایجاد احساس "مستقیم تر" به کیس ، تقریباً همه گیربکس های اتوماتیک مبدل گشتاور مدرن دارای یک کلاچ قفل مبدل - در تصویر ، دیسک کلاچ جلوتر از مبدل هستند ، که کار می کند تا از این لغزش جلوگیری کند. به لطف این کلاچ ، هنگام شتاب گیری ، دور موتور و سرعت موتور به طور هماهنگ افزایش می یابد - علاوه بر این ، انرژی کمتری هدر می رود ، که باعث کاهش مصرف سوخت می شود.

- مزایا: به لطف مبدل ، تغییرات با نرمی فوق العاده ای انجام می شود و می توان با سرعت بسیار کم و بدون تکان دادن مانور داد. علاوه بر این ، این یک سیستم بسیار قابل اعتماد و مقاوم است ، مناسب برای موتورهای با قدرت و گشتاور عالی. بسته بندی بسیاری از چرخ دنده ها در فضای کوچک امکان پذیر است ، بنابراین راه حل مناسبی برای تجهیز اتومبیل های موتور جلو تا نه سرعت مانند لندرور دیسکاوری اسپرت و ایووک یا جگوار E-Pace است.
- معایب: گرانترین و سنگین ترین نوع تغییر خودکار است.
- این برای شماست اگر ... شما بیش از هر چیز به دنبال نرمش هستید. اگر یک سالن بزرگ مانند مرسدس کلاس S بخرید ، تنها گزینه شما خواهد بود.

- این را پیدا خواهید کرد: استاندارد در مدل های لوکس -Audi A8 ، مرسدس کلاس S- و در سالن ها به صورت اختیاری ، به خصوص با موتور طولی و چرخ عقب -BMW سری 5- ، اگرچه مارک های مختلفی مانند پژو نیز وجود دارد که تغییر این نوع را در مدلهای جمع و جور آن ارائه می دهند - و در این حالت ، آنها گزینه خوبی هستند. مدل های دیگر مانند هیوندای i10 نیز آن را ارائه می دهند ، اگرچه این یک جعبه دنده چهار سرعته است که از بسیاری از نقایص تغییرات خودکار "سال های گذشته" رنج می برد.

گیربکس اتوماتیک

ROBOTIZED: گزینه ای در برداشت صریح

ایده آل برای ورزش

- چگونه کار می کند؟: کلیدهای انتخاب کلاچ و دنده توسط یک سیستم رباتیک نصب شده بر روی یک جعبه دنده دستی معمولی فعال می شوند. اهرم دنده و پدال کلاچ ناپدید می شوند. نرمی و سرعت آن به کیفیت جعبه و سیستم رباتیک بستگی دارد.

- مزایا: کم حجم ، سبک است ، انرژی کمی مصرف می کند و نسبتاً ارزان است. علاوه بر این ، می توان آن را بر روی هر جعبه نصب کرد. بسیار سریع است - به جز در مورد سیستم های الکتریکی مانند Smart یا Peugeot CMP - و شبیه ترین آن به یک تغییر پی در پی از رقابت است.

- معایب: صاف نبودن و یا ناگهانی بودن آنها هنگام مانور با سرعت کم ، آنها را به جعبه های کلاچ مضاعف سوق داده است. آنها راحت ترین هم نیستند - اگرچه ناراحت کننده تر از گیربکس دستی نیستند - و یک حالت اتوماتیک غیر هوشمند را ارائه می دهند که تمایل دارد بالاترین دنده را خیلی زود وارد کند.

- برای شما مناسب است اگر ... شما به دنبال جعبه اتوماتیک هستید فقط برای راحتی تغییر نکردن.

- آن را در موارد زیر پیدا خواهید کرد: رنو / اسمارت ، سیتروئن / پژو (CMP) ، فیات (Dualogic) ، اوپل (ایزی تونیک) ...

MCT: خودکار توسط کلاچ قابل قفل شدن است

- چگونه کار می کند؟: این جعبه های اتوماتیک معمولی هستند که برای بهبود عملکرد خود اصلاح شده اند. آنها دارای یک کلاچ هستند که امکان "دور زدن" توربین هیدرولیکی را دارد که موتور را به جعبه دنده متصل می کند - اصطلاحاً "عملکرد قفل مبدل" - در تمام دنده ها. علاوه بر این ، آنها قادرند بدون عبور از وسط متوسط به هر دنده ای بروند و حتی برای یک لحظه کوتاه همزمان دو دنده را درگیر کنند تا سرعت آنها افزایش یابد.

- مزایا: مزایای جعبه دنده دستی هنگام رانندگی اسپرت - سرعت ، پاسخ سریع گاز ، حداقل تلفات نیرو - با صاف بودن اتوماتیک.

- ناخوشایندها: در حال حاضر فقط نسخه های اسپرت -و بسیار گران قیمت- از برخی مدل های خاص ارائه می شود.

- این برای شما مناسب است اگر ... به خرید اتومبیل اسپرت که فقط با گیربکس اتوماتیک در دسترس است فکر می کنید ، اما می خواهید یک "احساس" بسیار اسپرت به شما ارائه دهد.

- این را پیدا خواهید کرد: به صورت استاندارد ، در نسخه های AMG مرسدس با موتور طولی –به جز مرسدس-AMG GT که از جعبه DCT استفاده می کند-.

گیربکس اتوماتیک

CVT: با خوب - و بد - یک موتور سیکلت

ایده ال برای شهر

- چگونه کار می کند؟ حرکت به جای پینیون توسط دو قرقره با قطر متغیر منتقل می شود: بنابراین ، با تغییر قطر قرقره ها ، نسبت انتقال به طور مداوم افزایش می یابد. نفوذ در بازار اروپا کم است ، اگرچه در آسیا نسبتاً محبوب هستند و بنابراین برخی از مدلهای ژاپنی وجود دارد که از آن استفاده می کنند. به طور متوسط حدود 1400 یورو.

- مزایا: انتقال بین چرخ دنده ها با صافی کامل انجام می شود ، زیرا تغییری در این حالت ایجاد نمی شود ، اما تغییر نسبت دنده وجود دارد. هنوز ، مارک ها یک حالت دستی را در "شبیه سازی" تعداد مشخصی از چرخ دنده ها ارائه می دهند.

- معایب پاسخ آهسته ، باعث صدای زیاد موتور تحت شتاب و افزایش مصرف -به طور متوسط 5٪ می شود-. احساس رانندگی می تواند بهبود یابد. بسیاری از رانندگان

Ctores کاملاً واضح است که هیچ ارتباط مستقیمی بین دور موتور و دور موتور وجود ندارد.
- این برای شما مناسب است اگر ... شما می خواهید اتومبیل شما به هر قیمتی اتوماتیک باشد و قبلاً در مورد مدلی تصمیم گرفته اید که این نوع تغییر را ارائه دهد.

- آن را در زیر پیدا خواهید کرد: سوبارو (Lineartronic) ، میتسوبیشی (در صلیب گرفتگی) ، نیسان (در جوک)
گیربکس اتوماتیک

HYBRID: سفارشی برای هر برنامه طراحی شده است

هر هیبرید از آنها استفاده می کند

- چطورکار می کنند؟ این به مدل و سیستم ترکیبی شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، تویوتا پریوس * گیربکس مناسبی ندارد ، در حالی که لکسوس GS450h و LS600h از ترکیبی بین CVT و گیربکس دو سرعته اتوماتیک استفاده می کنند. دیگران مانند هوندا بینش و Civic IMA از CVT معمولی استفاده می کنند. سرانجام ، مرسدس S400 هیبرید یا هیبریدهای آینده پورشه کاین و پانامرا از جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته استفاده می کنند.

- مزایا: جعبه های تمام مدل های ترکیبی که در حال حاضر در معرض فروش هستند ، یک عجب لطافت هستند. برخی مانند Prius حتی دنده مناسب ندارند ، در عوض ژنراتور ، موتور الکتریکی و درایو حرارتی توسط یک دنده انتقال قدرت به یکدیگر متصل می شوند. آنها مصرف کم را ترجیح می دهند.

- معایب: لمس خیلی اسپرت و عملکرد صحیح نیست. در مدل هایی مانند هوندا اینسایت یا پریوس می تواند این تصور را داشته باشد که موتور دور موتور بیش از حد است.

- این برای شما مناسب است اگر ... شما قصد خرید هیبریدی را دارید: این مدل ها فقط یک جعبه را ارائه می دهند.


جهت خرید گیربکس 206 کلیک کنید

جهت خرید گیربکس 405 کلیک کنید

جهت خرید گیربکس 207 کلیک کنید

جهت خرید گیربکس سمند کلیک کنید

جهت خرید گیربکس پژو پارس کلیک کنید

جهت خرید گیربکس دنا کلیک کنید

جهت خرید گیربکس رانا کلیک کنید

جهت خرید گیربکس پراید کلیک کنید