هر زمان که با دینام وسیله نقلیه مشکلی پیش بیاید ، علائم زیادی وجود دارد که ممکن است خود را نشان دهد. شما ممکن است از قبل از دینام به عنوان محلی که برق باتری اتومبیل تا حد زیادی ذخیره می شود و همچنین عملکرد آن برای شارژ مجدد باتری ، آگاه باشید. اگرچه در هنگام شنیدن صدای کلیک غیر عادی هنگام راه اندازی ماشین ، دینام بد می تواند خود را آشکار کند ، اما علائم قطعاً فقط به این محدود نمی شوند. مشکلاتی در باتری ، مشکلات زیر کاپوت یا عوامل مختلفی وجود دارد. به هر حال ، یک دینام سو عملکرد ، بلیط یک طرفه برای یک باتری سریع تخلیه خواهد شد.

چهار علامت گویای دینام معیوب

به سادگی تعویض باتری قدیمی با یک باتری جدید لزوما مشکلی با دینام برطرف نمی شود ، بنابراین مهم است که بدانید چه عواملی می تواند باعث سو mal عملکرد آن شود و نحوه تعمیر آن مهم است.

در اینجا چهار علامت گویای دینام معیوب آورده شده است.

1. باتری شاید بزرگترین علامت هشدار دهنده باشد

سو battery عملکرد باتری ماشین احتمالاً متداول ترین نشانگر یک مسئله اساسی در دینام است. یک مشکل باتری اغلب با چشمک زدن پیغامی بر روی داشبورد خود را نشان می دهد ، که می تواند نشان دهنده علائمی مانند شل شدن تسمه درایو برای دینام ، عملکرد درست تنظیم کننده یا شل شدن سیم برای سیستم شارژ باشد. چراغ های هشدار برای روشن شدن هنگام احتراق قبل از روشن شدن موتور هستند و هرگونه روشن نشدن ممکن است نشانه مشکلات دینام باشد. بعلاوه ، شارژدهی باتری یا شارژ کم یا زیاد شارژ ، همچنین می تواند رانندگان را از بروز مشکل در دینام خود آگاه کند.

سو battery عملکرد باتری اغلب نشانه مشکلات اساسی دینام است

2. اگر شروع به شنیدن صداهایی می کنید که از زیر کاپوت بیرون می آیند ، مراقب آن باشید

اگر یاتاقان های دینام مانند حالت معمول چرخش نداشته باشند ، این می تواند فرسوده بودن آنها را نشان دهد. در نتیجه ، صداهای بلند می توانند از زیر کاپوت خودرو بیرون بیایند. در صورت بروز این صداها ، کسانی که می خواهند به مکانیک اتومبیل تبدیل شوند باید اطمینان حاصل کنند که کاپوت را باز کرده و از یک شلنگ لاستیکی استفاده کنند تا ببینند که در واقع سر و صدا از آنجا ناشی می شود. اگر هنگام بررسی دینام (بخصوص پشت آن) نویز تقویت شود ، احتمال ساییده شدن قطعات خاصی مانند بلبرینگ وجود دارد. هنگامی که قطعاتی از جمله شکسته شده یا به درستی کار نمی کنند ، ممکن است صدای سنگ زنی بلند شنیده شود.

3. مشکل در شروع خودرو و توقف نیز ممکن است پرچم های قرمز باشد

هنگامی که موتور در شروع کار با مشکل روبرو می شود یا به طور مرتب متوقف می شود ، یک مسئله دینام بسیار محتمل است. این امر به ویژه اگر در هنگام راه اندازی به جای چرخش موتور ، صدای کلیک کلیک کنید. اغلب اوقات ، مشکلات مربوط به راه اندازی وسیله نقلیه می تواند به عدم شارژ صحیح باتری مرتبط باشد ، زیرا دینام جز a لازم برای شارژ مجدد آن است. اگر اتومبیل هنگام حرکت متوقف شود ، ممکن است دینام برق کافی را به شمع ها تأمین نکند ، بنابراین از رانندگی عادی خودرو جلوگیری می کند.

4- کسانی که تحت آموزش مکانیک هستند باید مراقب وضعیت چراغ ها باشند

چراغهای جلوی ماشین خیلی روشن باشند یا خیلی کم ، این ممکن است نشانه ای از مشکل در دینام باشد. دینامور معیوب قادر به تأمین سطح ثابت برق نیست ، که می تواند منجر به روشن و خاموش شدن چراغ های جلو شود ، یا زیاد روشن شود یا به اندازه کافی روشن نشود.

اگر چراغ های جلو خیلی روشن هستند یا به اندازه کافی روشن نیستند ، مسئله دینام امکان پذیر است

دانش آموزانی که علاقه مند به گذراندن دوره تعمیر اتومبیل هستند باید بدانند که این نوع مسائل مربوط به چراغ های جلو ممکن است یک محصول جانبی باشد که دینام برق به میزان مناسب تولید نمی کند.

مشتری که با هر یک از چهار شکایت فوق در زمینه اتومبیل وارد مغازه می شود ، خوب است که ماشین خود را توسط یک متخصص حرفه ای بررسی کند تا مطمئن شود دینام کارش درست است.